Udstillerne oplevede medvind og international bevågenhed, da CIFF i februar 2023 for første gang udvidede med et kurateret område for nordiske beauty brands. Til den kommende messe i august bygger man videre på succesen med flere kvadratmeter og internationalt anerkendte aktører.
Gennem 30 år har CIFF hjulpet modevirksomheder med at skabe værdifulde relationer til indkøbere og medier. Samme sigte gør sig gældende i det strategiske arbejde med nordiske beauty brands, som så dagens lys første gang til jubilæumsudgaven af CIFF 60 tidligere i år.
”Vi er meget stolte over de flotte resultater og den positive brancherespons, vi oplevede i kølvandet på den første udgave af CIFF Beauty. At få initiativet omtalt globalt i bl.a. Forbes Magazine var en kæmpe milepæl. Vi vil være den samme handelsplatform, vækstmotor og fællesskabsfacilitator for beautybranchen, som CIFF har været for modebranchen i årtier,” siger Director of CIFF, Sofie Dolva, og uddyber:
”Selvom der er tætte tråde mellem fashion og beauty, har vi her også at gøre med en branche, der er helt sin egen, hvad angår teknologi, forbrugerkrav, tendenser, certificeringer og produktion. De dynamikker og særegenheder har vi øje for, når vi målrettet arbejder med at skabe opmærksomhed om vores udstillende beauty brands fra Danmark, Norden og andre lande.”
Internationale aktører, forbrugerevents og talks
Til CIFF 61, som finder sted under den københavnske modeuge d. 9.-11. august 2023, rykker en lang række velrenommerede brands fra Danmark og Skandinavien atter ind i Bella Center Copenhagen, hvor de får endnu flere kvadratmeter at boltre sig på. Det gælder bl.a. Rudolph Care, Honey, S:køn Skincare, Alûstre, Mantle, Raw, Woods, Porcelain Perfumery, grønlandske Inua Care m.fl.
Denne gang udvides det geografiske perspektiv desuden med anerkendte, internationale aktører – heriblandt polske Bogna Skin En anden nyhed bliver et forbrugerorienteret push ind i et ellers traditionelt B2B-setup. Det betyder, at almindelige forbrugere på udvalgte tidspunkter vil få adgang til at møde folkene bag deres favoritbrands, samt røre, dufte og teste nutidens og fremtidens bedste beauty-produkter.
Dertil kurateres et talk-program målrettet beautysegmentet til gavn for både besøgende og udstillere.
Det siger branchen:
Ditte Søndergaard Bihorac, CEO, Rudolph Care:
”For os er CIFF ikke bare en messe, men en mulighed. En mulighed for at folde fortællingen ud om Rudolph Care til interessenter, presse og retailers, som endnu ikke kender os. Samtidig er det en helt unik anledning til at snakke og sparre med branchekollegaer. Vi sidder ofte i vores konkurrerende siloer, men vi har jo et fælles mål om at udkomme med værdierne bag dansk og skandinavisk beauty til omverdenen. Det kan vi i fælles front hos CIFF.”
Foto: PR / Thomas Degner