BC Hospitality Group, der står bag modemessen CIFF, er klar til at åbne dørene til en tryg og forsvarlig messe.

Efter flere måneders uvished blandt modebranchens aktører blev det for få uger siden officielt, at CIFF og CIFF Youth afvikles fra den 9. til den 12. august.

CIFF vil ligesom de forgangne år finde sted i Bella Center i København. Det bliver dog på grund af Covid-19 med ekstra fokus på hygiejne, sikkerhed og afstandskrav denne gang – en opgave, som BC Hospitality Group føler sig godt rustet til. Det oplyser CIFF i en pressemeddelelse.

Selv om afviklingen af messen har skabt megen glæde, er der stadig usikkerhed at spore hos udstillere og besøgende, mener BC Hospitality Group, der nu slår fast, at de har overblikket og den erfaring, som det kræver at håndtere et arrangement af denne kaliber.

“Vi fornemmer, ganske forståeligt, en usikkerhed hos vores kunder, så det er ekstra vigtigt at understrege, at alle retningslinjer selvfølgelig bliver fulgt til punkt og prikke. Vi har, med vores lange erfaring, fuldkommet styr på alt, hvad der skal til for at gennemføre store arrangementer, som for eksempel CIFF på en tryg og helt forsvarlig måde,” fortæller Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibition Development hos BC Hospitality Group, i pressemeddelelsen.

 

Sikkerheden er i top

Martin Stuchly, der er Director Group Security hos BC Hospitality Group, understreger, at alle messens besøgende kan føle sig trygge, når de træder ind af døren.

“Alle vores gæster, uanset hvor længe man er her, og hvad formålet ned besøget er, kan føle sig fuldkommen trygge, og udelukkende koncentrere sig om det man er her for, velvidende at der er taget hånd om alt. Vi er klar til at tage imod vores mange gæster,” udtaler han.

Medarbejderne i Group Security hos BC Hospitality Group er eksperter i ’crowd management’, hvor deres vigtigste opgave er at holde sig opdateret om nyt fra relevante myndigheder og tilsvarende tilpasse sikkerhedsprocedurer i huset.

Med formål om at konkretisere og visualisere den måde, hvorpå BC Hospitality Group har valgt at gribe opgaven an, har ’Health & Safety’ fået sit eget liv på CIFF’s hjemmeside med emner om alt fra afstandskrab og antal personer til fødevarehåndtering.

 

Optimisme blandt flere aktører

På trods af den fortsat ulmende usikkerhed i modebranchen er der flere aktører, der glæder sig over, at det er lykkedes at få en messe stablet på benene. Ifølge Buying and Creative Director hos Smets Store, Pascaline Smets, er messebesøgene særlig vigtige i denne tid.

“Kunst og kreativitet står for håb. Kunsten er også en vigtig del af vores mentale velbefindende og udtryksfuld kunst er et værktøj til at undersøge, udvikle og udøve kreativiteten. Hvis implementering af sikkerheds- og tryghedstiltag betyder, at man kan rejse, møde designerne og være med til at udbrede deres kreationer, så er det bare sådan det skal være. Vi må tilpasse os en ny situation, så vi kan fremme og opmuntre kreativiteten,” siger hun.

 

Foto: CIFF