I januar 2019 vil CIFF rykke en del af messen til Paris. Dermed øger den danske messe sin internationale satsning.

Under den seneste udgave af Paris Fashion Week Men arrangerede CIFF en gallaften, hvor modebrands, indkøbere og samarbejdspartnere var inviteret. Her løftede CIFFs kreative direktør, Kristian Andersen, sløret for messens planer om at rykke uden for landets grænser – nærmere bestemt Paris.

“Der er mange showrooms og steder [i Paris], men jeg tager mig tid til at vælge et sted, hvor jeg kan medtage mellem 25 og 50 designere. Vi vil selvfølgelig opretholde samarbejder med showrooms, som vi allerede arbejder med. Vi planlægger ikke et traditionelt messearrangement eller et showroom. Der vil være specielle design skræddersyet til vores arrangement. Jeg kan ikke lide ideen om noget fast og uforanderligt […] Ideelt set vil vi gerne oprette et kreativt sted med restaurantfaciliteter,” fortæller kreativ direktør hos CIFF, Kristian Andersen, til Fashion Network.

Direktøren har således ikke planer om at medbringe de over 2.000 modebrands, der udstiller i København til den franske hovedstad. Planen er at være selektiv, med et bestemt tema i tankerne, og med brands, der er i stand til at skabe en særlig begivenhed.

“De kunne være japanske, danske eller franske, det betyder ikke noget. Både i Danmark og Japan virker minimalistisk mode godt […] Vi vil også gerne invitere nogle af vores franske og amerikanske kontakter,” tilføjer Kristian Andersen.

Omkring 100 brands har udtrykt interesse for konceptet, herunder omkring tredive fra Frankrig. CIFF planlægger at afholde to sessioner i Paris hvert år, udvide til London i 2020 og senere til USA.


Kilde: Fashion Network