Ann-Louise Christine Aasted, stifter og ejer af børnetøjsportalen Luksusbaby, køber altid ind til sin webshop under modeugen i København. Læs med her, og bliv klogere på, hvorfor, hun mener, det er vigtigt, at hele branchen støtter op om modeugen.
”København er over et årti blevet en stærk modedestination, og Copenhagen Fashion Week er internationalt anerkendt. Det må vi på ingen måde tage for givet. Det er netop nu – midt i en global krise – at den danske modebranche skal sikre, at der også er en modeuge fremover. Denne ene gang er hele branchen nødt til at bakke op – også selv om det bliver i et andet format. Vi er nødt til at vise, at vi stadigvæk er her.”
Sådan lød det fra Nikolai Klausen, der er direktør i brancheorganisationen Wear, i et interview med TØJ for nogle uger siden.
Ordene vækker genklang hos Ann-Louise Christine Aasted, stifter og ejer af onlineportalen Luksusbaby, der har stor succes med at drive onlinehandel med børnetøj.
Hun har besøgt og deltaget fast i modeugen til indkøb af nye sæsonvarer til webshoppen i flere år.
”Jeg synes, at messerne er supervigtige, fordi du som indkøber får masser af inspiration, når du er afsted på indkøb. Du kan få øjnene op for nye brands eller måske et brand, der har udviklet sig, siden man sidst så det,” siger hun, men mener også, at der mangler et område for små nyopstartede brands, som ikke har økonomien til en messestand.
Derudover peger Ann-Louise Christine Aasted også på vigtigheden af, at det hele er samlet inden for en overskuelig rækkevidde:
”Det er vigtigt for logistikken og effektiviteten, at brands udstiller nogenlunde samme sted, når man er indkøber for mere end 100 brands. Hvis messer, events og udstillinger ligger spredt over hele landet, er det nærmest en umulig opgave. Messer er en effektiv måde at købe ind på, og de forskellige brands får en fornemmelse af, hvad de besøgende kan lide på messerne.”
Dog kan Luksusbaby-stifteren også godt se fordelen i, at der findes flere messer rundt i landet.
”Jeg tænker dog, at to-tre messer er supergodt. Det kan være rigtig svært for os at nå alle indkøb på tre dage. Derfor er det faktisk ret godt, at der både findes børnemessen i København og en mindre messe i Jylland.”
Ann-Louise Christine Aasted må dog sande, at det i år bliver til en masse besøg rundt om i landet på små messer og i showrooms, og derudover kommer leverandørerne på besøg hos Luksusbaby.
Foto: Luksusbaby