På den kommende messe præsenterer distributøren Playground et nyt, japansk brand i sin portefølje.
Den europæiske multibrand-distributør Playground, der har rødder i fashion, outdoor og lifestyle, overtog i november 2021 distributionen af brandet Edwin i Skandinavien. Playground præsenterer dermed brandet for første gang på sæsonens udgave af Revolver.
”Edwin er et progressivt brand fra Japan med stærke holdninger og visioner, der blander deres denimhåndværk og ekspertise med en europæisk, nutidig smag. Brandet passer perfekt ind i Playgrounds portefølje, som allerede består af Karhu, Manastash, Elmer, Stan Ray, Taikan, Retrosuperfuture. Vi har længe kendt til Edwin, der ligger under den store tøjproducent ‘Work in progress’, men alligevel føltes det som kærlighed ved første blik, nu da vores veje for alvor krydses,” fortæller salgschef Pelle Klysner i en pressemeddelelse og fortsætter:
”Der er allerede stor interesse for brandet i vores marked, så nu glæder vi os til at fylde hylderne derude med Edwin-produkter og præsentere endnu flere for deres fantastiske kollektioner.”
Netop de japanske brands har set ud til at fange Playgrounds kunders interesse det sidste stykke tid, og forventningerne er derfor høje.
Vi har store forventninger til, at Edwin kan gøre det ganske godt på det nordiske marked, da vi ser, at jeans og denim er på vej tilbage – specielt fra mere casual- og street-orienterede brands,” uddyber Pelle Klysner til TØJ.
Foto: Edwin