Nedtællingen til modeugen i København er for alvor begyndt, og Jens Obel har en stærk opfordring til branchen: Både brands, indkøbere og presse bør være lige så aktive som før corona.
”Vi glæder os meget til, at sundhedskrisen er overstået, og vi igen kan mødes under normale forhold. Vi satser og håber på, at augustmessen bliver en stor fest – både for branchen, men også for os selv.”
Sådan lød det fra ejer og direktør hos DK Company Jens Obel tilbage i starten af 2021 efter en modeuge med afmålt aktivitet.
Nu er den triste situation fra vinteren vendt. Jens Obel glæder sig derfor meget over, at sommerens modeuge snart kan afvikles under næsten normale omstændigheder i uge 32.
Ikke mindst ser direktøren frem til, at det nu endelig er muligt at få en masse ny inspiration for brands og indkøbere.
”Vi stiller op med fuld bemanding – og fuld hornmusik. Vi ser ikke tilbage og ændrer ikke på vores messedeltagelse i forhold til før corona,” siger Jens Obel til TØJ – Fashion & Business Trends og fortsætter:
”Vi er til stede med alle brands, alt relevant personale og kører på med live musik onsdag aften, gratis mad til frokost alle dage, en god barista serverer kaffe og meget mere – og alle er velkommen.”
Så normale tilstande som muligt
Direktøren opfordrer både brands, indkøbere og presse til at deltage i modeugen og være lige så aktive som før corona.
”Vi kører med så normale tilstande som muligt, og vi opfordrer alle andre til at gøre det samme. Dette er den første reelle modeuge i lang tid, og vi har alle behov for at det bliver en succes. Det er nu, vi alle skal give den gas,” lyder det fra Jens Obel.
Denne gang skruer DK Company endda en smule op for aktiviteterne og afholder et klassisk fysisk show med deres brand Gestuz, endda i en mere folkelig version uden ’front row VIP-seating’ samt et afterparty, hvor alle er velkommen. Showet finder sted den 10. august kl. 15:00–15:30.
Foto: Jens Obel, DK Company