Ifølge Thomas Klausen, direktør i Dansk Mode & Textil, er der stor tilslutning og interesse for at deltage i Copenhagen Fashion Week. Men modeugen er først for alvor relevant, når alle bakker op og deltager.
Debatindlæg fra Thomas Klausen, direktør hos Dansk Mode & Textil
Modeugen i København har efterhånden slået sig fast som en af de vigtigste modeuger i Europa – i særdeleshed de seneste år, har København indtaget pladsen som den modeuge med mest fokus på bæredygtighed.
Det er en milepæl i sig selv at overleve så længe som modeuge – at bevare relevansen og udvikle sig konstant og samtidig komme på forsiden af verdens modemagasiner og aviser som en af de mest relevante modeuger.
Verden har forandret sig det seneste halvandet år med Covid-19, og verden bliver nok aldrig helt den samme. Der er stadigvæk restriktioner i mange lande, og vi ved ikke helt, hvad der venter os til efteråret.
Men det, vi ved, er, at modeugen i København løber af stablen, og vi ved allerede nu, at der er en stor tilslutning og interesse for at afholde shows, udstille på messerne, og at der vil komme flere gæster og international presse end tidligere.
Modeugen er i nye klæder, med nyt format eller med nye tiltag, men bliver først for alvor relevant, når alle bakker op og deltager.
Jeg ved, at begge modemesser, CIFF og Revolver, og aktørerne i Copenhagen Fashion Week har gjort alt for at sikre en god og sikker oplevelse. Jeg håber inderligt, at de danske brands vil bakke op om modeugen og komme til København og være aktive medspillere.
Personligt må jeg også sige, at jeg i den grad savner fællesskabet, det sociale og det personlige møde.