Med en kurateret blanding af nye og etablerede skandinaviske modebrands offentliggør Pitti Immagine og Revolver nu den komplette liste over deltagende brands til Pitti Uomo 94.
I et nyt område på den italienske messe Pitti Uomo 94 præsenterer Revolver og Pitti Immagine i samarbejde 17 skandinaviske modebrands. Området har fået tilnavnet: Scandinavien Manifesto.
Scandinavian Manifesto kommer til at ligge i Arena Strozzi-området ved Fortezza da Basso og vil repræsentere en stærk selektion af nordiske brands – lige fra upcoming modebrands som eksempelvis Mfpen, Johannes Adele, Newline, Halo, Schnayderman’s og Tonsure til mere etablerede navne som Hope, Norse Projects og Filippa K.
“De deltagende brands i Scandinavien Manifesto er blevet håndplukket på baggrund kvalitet, designsignatur eller fokus på bæredygtighed. Samtidig tror vi på, at denne selektion repræsenterer spændet inden for skandinavisk design-drevet herremode,” udtaler Christian Maibom, stifter og Creative Director hos Revolver, i en pressemeddelelse.
Samarbejdet mellem Pitti Uomo og Revovler er et fortløbende projekt, som starter ved Pitti Uomo den 12.-15. juni 2018.
Deltagende brands i Scandinavian Manifesto:
Hope, Tonsure, Mfpen, Uniforms for the Dedicated, Whyred, Mucker, Blanche, Norse Projects, Johannes Adele, Velour, Rue de Tokyo, Filippa K, Packmack, Schnayderman’s, Forét, Organic Basics, Newline Halo.