Panorama Berlin har redefineret messens koncept under temaet ‘Panorama Expedition’. Alt rykkes rundt, og nye områder introduceres.

Panorama Berlin, som finder sted fra den 15. til den 17. januar 2019, har i år valgt at redefinerer hele konceptet under det arktisk-inspirerede tema ‘Panorama Expedition’.

Det sker efter, at messens arrangører valgte at invitere en tænketank ind for at analysere de fundamentale elementer inden for messe-markedet. Jörg Wichmann, CEO for Panorama Berlin, fortæller om analysens effekt på messen i en pressemeddelelse:

”Traditionelle messer er ikke længere appellerende. Vi har at gøre med et publikum, der har brug for messerne, men samtidigt ikke finder dem interessante nok. I fremtiden vil der komme flere udfordringer, som vil ændre retailindustrien, og derfor har vi brug for en helt ny måde at tænke retail på og derfor også helt nye koncepter.”

Underholdning, ’infotainment’ og matchmaking er de tre grundideer, der danner Panorama Berlins nye dna, som vil være tydeligt i alle syv haller, hvor udstillerne vil blive placeret anderledes end tidligere.

Læs mere om de nye tiltag her.