Som helt ny på modemesse kan alt ske. Sådan havde Cras Cph det, da det nye danske brand i starten af august 2019 besøgte CIFF for første gang. TØJ har nu, godt en måned efter modemessen, taget en opfølgende snak med brandet om, hvordan det gik.
Da TØJ var forbi CIFF under modeugen i København talte vi med det splinternye brand Cras Cph, om, hvordan det er at være ny på modemesse.
Dengang fortalte Christiane Hagger, der er COO hos Cras Cph, at CIFF var det oplagte valg for den nyopstartede virksomhed, fordi lige præcis den messe formår at tiltrække store virksomheder. Men hvordan gik messen egentlig for det nye modebrand?
Hvad var jeres forventninger til messen, inden I tog afsted?
De var meget beskedne. Vi vidste slet ikke, hvad vi kunne forvente os, fordi det jo var første gang, at vi var afsted. Men vi håbede selvfølgelig på det bedste.
Hvordan var det som nyt brand at være på CIFF?
Det var en virkelig god oplevelse. CIFF er velarrangeret, og vi stod på en god stand i Crystal Hall. Vi oplevede, at de besøgende var meget åbne overfor nye brands som os, og vi blev taget rigtig godt imod.
Hvordan gik messen alt i alt?
Messen gik super godt. Vi talte med en masse spændende mennesker fra både ind- og udland. Det var fedt at høre feedback på kollektionerne, som vi har arbejdet så intensivt på så længe.
Kan I løfte sløret for nogle af de kunder, som I fik aftaler med i løbet af messen?
Vi har fået landet aftaler med nogle spændende spillere fra både Danmark og udlandet – blandt andre Zalando, Urban Outfitters og Magasin.
Hvad er planen for brandet nu?
Planen er at fortsætte med at udvikle vores bæredygtige profil og afsøge nye muligheder for at gøre en positiv forskel for vores miljø – både i produktionen og på andre områder. Vi har fokus på både Danmark og udlandet, hvor vi har valgt at starte ud med at arbejde med nogle få, udvalgte markeder.