Messer

Oplev virtual reality-showroom på CIFF

På den kommende CIFF-messe i København vil inventarvirksomheden Ziito i samarbejde med Vernon Sport skabe en virtual reality-oplevelse for de besøgende. 

Messeoptakt: Modefabriek er mere end mode

Snart åbner dørene til den hollandske messe Modefabriek. På messen kan de besøgende se frem til at opleve de nyeste modetendenser – men også foredrag, mad og musik er i fokus. 

Undersøgelse af modemesser: Pris og andre løsninger holder folk fra messerne

Ikke alle aktører i den danske modebranche tager på messer i Danmark. Store omkostninger og alternative løsninger er blandt grundene til, at messerne fravælges.

Messeoptakt: Panorama Berlin har ændret hele konceptet

Panorama Berlin har redefineret messens koncept under temaet ‘Panorama Expedition’. Alt rykkes rundt, og nye områder introduceres.

Undersøgelse af modemesser: Vigtigt med oplevelser og aktiviteter

Foredrag, paneldebatter og trendområder. Messer er mere end køb og salg, og flere efterlyser oplevelser og aktiviteter på modemesserne under den københavnske modeuge.

Danske modebrands udvalgt til italiensk messe

Med en kurateret blanding af nye og etablerede skandinaviske modebrands offentliggør Pitti Immagine og Revolver nu den komplette liste over deltagende brands til Pitti Uomo 95.

Messeoptakt: Seek Berlin forener fællesskab og handel

I en verden hvor nye og anderledes koncepter efterspørges, er overskriften for dette års Seek-messe ’Seek unites to trade with love’. Det betyder blandt andet et helt nyt koncept og store omrokeringer.   

Messeoptakt: Show & Order som stormagasin

Den tyske messe Show & Order Premium går i år under konceptet ’Space For Retail Experience’, og udfolder sig igen udover de unikke seks etager i industribygningen Kühlhaus i Berlin.

Undersøgelse af modemesser: Både udstillere og besøgende vender tilbage igen

På modemesserne under den københavnske modeuge kommer størstedelen af de besøgende og udstillerne igen år efter år. I TØJs spørgeskemaundersøgelse giver de fleste, som har været på modemesserne i 2018, udtryk for, at de regner med at vende tilbage i 2019.

Messeoptakt: Premium i nye klæder

Grundplanerne omstruktureres og en ny hal introduceres. Premium-messen i Berlin løber af stablen fra den 15. til 17. januar 2019. Læs om messen og de mange nye tiltag.

Bread & Butter lukker og slukker

Den tyske modemesse Bread & Butter, som Zalando overtog i 2015, vil ikke længere blive afholdt af strategiske årsager.  

Undersøgelse af modemesser: Delte meninger om tidspunkt og antal dage

Tidspunktet på året og antallet af dage for messerne under den københavnske modeuge har længe været diskuteret i branchen. Både besøgende og udstillere er overvejende tilfredse, men meningerne er også delte, og især med august-messernes tidspunkt er der utilfredshed at spore.