Messer

Bread & Butter lukker og slukker

Den tyske modemesse Bread & Butter, som Zalando overtog i 2015, vil ikke længere blive afholdt af strategiske årsager.  

Undersøgelse af modemesser: Delte meninger om tidspunkt og antal dage

Tidspunktet på året og antallet af dage for messerne under den københavnske modeuge har længe været diskuteret i branchen. Både besøgende og udstillere er overvejende tilfredse, men meningerne er også delte, og især med august-messernes tidspunkt er der utilfredshed at spore.  

Undersøgelse af modemesser: Udstillere vil sælge, mens besøgende vil inspireres

Udstillerne på de danske modemesser kommer primært med formålet om at sælge, mens de besøgende i større grad vil finde inspiration end at foretage køb på messen. Det viser TØJs spørgeskemaundersøgelse, der underbygger påstanden om, at messerne generelt har udviklet sig fra salgsplatforme til udstillingsvinduer.

Katarina Angelin fra svenske Habit om de danske modemesser

Selv er hun spændt på, at CIFF Kids bliver en del af CIFF, og fra de svenske brands hører hun, at de savner mere struktur fra messearrangørernes side. Det fortæller Katarina Angelin, chefredaktør på det svenske brancheblad Habit Sko & Mode, når hun bliver spurgt ind til udviklingen af og fremtiden for de danske modemesser.

Ny tysk messe allerede aflyst

Efter sidste uges annoncering af den nye tyske messe L.O.C.K., er der nu kommet en udmelding om, at messen er aflyst. Messearrangøren og grundlægger af Bread & Butter, Karl-Heinz Müller, skyder skylden på branchens aktører.

Margrethe Dal Lehrmann fra Magasin om de danske modemesser

Vil du læse mere? Er du allerede abonnent? Log ind E-mail Adgangskode Få ny adgangskode…

Ny tysk messe på vej

Bread & Butter-grundlægger, Karl-Heinz Müller, planlægger en ny messe i Berlin. Messen falder på samme tidspunkt som Berlin Fashion Week 2019.

Christian Maibom fra Revolver om de danske modemesser

”Det handler om at holde sammen på fællesskabet, selv om der er forskel på de mindre virksomheder og de store spillere.” Sådan lyder budskabet fra Christian Maibom, stifter og kreativ direktør for Revolver, når han vurderer udviklingen af og fremtiden for de danske modemesser.

Mogens Jørgensen fra PBO Group om de danske modemesser

Antal messedage, og hvilke dage på ugen messerne forløber, har længe været omdiskuteret blandt deltagerne. Mogens Jørgensen, fra PBO Group, deler sit syn på emnet, og fortæller ligeledes også om de negative konsekvenser af at fravælge messer som salgsstrategi.

Nikolaj Hust fra Claire Group om de danske modemesser

Højere serviceniveau, mere fokus på de nordiske lande og en bedre dialog. Det er nogle af de forbedringsmuligheder, som Nikolaj Hust, partner og salgs- og markedsføringsdirektør ved Claire Group, fremhæver i forhold til CIFF.

Ove Hansrud fra Tekstilforum Norge om de danske modemesser

Den norske modeindustris interesse for de danske modemesser har ændret sig de seneste år, hvor messernes udvikling har haft afgørende betydning. Ove Hansrud, redaktør for branchebladet Tekstilforum i Norge, fortæller om sit syn på udviklingen af og fremtiden for de danske modemesser.

Peder Tang fra Minimum om de danske modemesser

Kan København blive modemetropol for Norden? Og kan vi skabe et setup, som omfavner brands, der repræsenterer begge køn? Sådan lyder det fra Peder Tang, CEO for Minimum, når han ser på udviklingen af og fremtiden for de danske modemesser.