Planerne for CIFFs fremtid er store. Head of Commercial Business, Phillip Holder, vil gøre messen endnu mere relevant ved at tænke ud af boksen og gøre CIFF til den oplevelse, folk søger.

I oktober kom det frem, at CIFF havde ansat den erfarne branchemand Phillip Holder som ny Head of Commercial Business. Med solid erfaring fra stillinger som Head of Global Wholesale ved Stine Goya og Wholesale Director ved henholdsvis Hugo Boss og Lacoste, skal han være med til at løfte messen.

TØJ har taget en snak med Phillip Holder om hans opstart, opgaver og visioner for CIFF.

 

Hvad tiltrak dig ved dette job?

“Muligheden for at arbejde tæt sammen med brands, agenter og indkøbere var for god til at takke nej. Alting bevæger og forandrer sig hurtigt i disse dage, og at få lov til at bidrage, assistere og løfte en anerkendt messe som CIFF var en ‘no brainer’. Jeg ser frem til at connecte med en bred skare af mennesker i fremtiden og til at arbejde med forskellige muligheder og projekter.”

 

Hvordan har din opstart været?

“Jeg har haft en rigtig god start. Der sker en masse ‘behind the scenes’ lige nu, og det har været meget spændende at komme i gang med alle de forskellige projekter på så kort tid.”

 

Hvad ser du frem til som Head of Commercial Business ved CIFF?

“Jeg ser frem til at få lov til at bygge og løfte samt gøre CIFF til en inspirerende, visuel og sensorisk oplevelse. Og selvfølgelig at møde brands, indkøbere og agenter, som er en ekstremt vigtig del af denne rejse.”

 

Hvad er dine tanker om jobbet i en tid, hvor det kan være svært at tiltrække udstillere?

“Vi er nødt til at tænke ud af boksen og kigge på de processer, der er på plads, og dem der er under forandring. Vi må tilpasse os til en ny måde at tænke på og arbejde tættere sammen med vores partnere for at sikre, at vi leverer på niveau med deres forventninger og sikre, at vi er relevante. Vi skal overveje, hvordan fremtidens messe bliver både forfriskende og innovativ for alle deltagere – uanset hvilken side af bordet, de sidder på.”

 

Hvordan vil du tiltrække flere udstillere til messen?

Ved at blive mere relevant. Jeg har haft nogle gode snakke og møder indtil videre, og jeg er sikker på, at vi – ved at lytte på og lære om, hvilke krav der er – kan gøre CIFF til den oplevelse, som folk søger. Verden åbner langsomt op, og CIFF har altid haft en stor mængde af udenlandske udstillere – for dem er København mere aktuel en nogensinde. Så vi ser frem til at byde dem velkommen tilbage, så vi igen kan have den perfekte blanding af lokale og globale udstillere. Der er en konstant opgave i at levere de mest relevante messemuligheder, -viden og -inspiration for vores brands og indkøbere.”

 

Hvad er dine forvetninger til den kommende messe i februar?

“Den næste messe bliver vores trædesten mod fremtiden. Jeg glæder mig til at lave nogle ‘trial and error’, og jeg er optimistisk omkring, at vi kommer til at afholde en god og relevant messe i det fantastiske miljø og de omgivelser, vi er heldige at have. Jeg tror på, at vi kan bruge februar-messen som et benchmark og ved at måle, hvad vi ser og hører, vil den give os mulighed for at udvikle og bygge videre i fremtiden.”

 

 

Foto: Phillip Holder, CIFF