I midten af februar løb Première Vision Paris af stablen, og som forventet var der bedre besøgstal i forhold til i september. Især besøgende fra Europa var tilbage, mens det stadig var småt med besøg fra Asien på grund af gældende rejserestriktioner. 

Première Vision Paris blev afholdt fra den 8.-10. februar 2022 i Paris Nord Villepinte, og nu meddeler arrangørerne, at det var en yderst succesfuld messe, der markerede branchens genstart.

Allerede i november annoncerede messen, at det digitale igen ville fylde, og at der ville blive afholdt en række hybridevents. Kombinationen af det digitale og fysiske har vist sig at lykkedes, og ifølge Première Vision fik de samlet branchens største spillere.

I alt, både fysisk og digitalt, var der mere end 74.600 besøgende – heraf 60 procent internationale – og det er en stigning på 18 procent i forhold til messen i september 2021. 21.300 besøgende mødte op fysisk, hvilket er en stigning på 24 procent i forhold til september 2021.

De internationale besøgende kom primært fra Europa, og der var især stigning i besøgende fra Italien, Spanien og Storbritannien. Uden for Europa var besøgende fra Tyrkiet og USA tilbage, mens rejserestriktioner påvirkede andelen af besøg fra Korea, Japan og Kina.

Antallet af udstillere løb op i 1.080, hvoraf 63 var nye. Udstillerne kom fra 41 forskellige lande.

Om messen siger Gilles Lasbordes, General Manager ved Première Vision:

“Opsummeret var dette en opmuntrende udgave af Première Vision Paris. Messen bekræftede den vigtige rolle denne type events spiller i forhold til at støtte branchen. Première Vision formåede ikke kun at blive afholdt på trods af usikkerheder, men bragte også branchen sammen og faciliterede kontakterne, der er uundværlige for industriens genopretning.”

Resultaterne fra februar-udgaven af Première Vision Paris peger på, at det bliver en positiv udgave af den kommende messe i juli, hvor det forventes, at der kommer flere besøgende fra de store markeder som Asien og USA. Den kommende udgave af Première Vision Paris vil også byde på et gensyn med Maison d’Exceptions, som dermed går fra et være en årlig event i februar til at være halvårlig.

 

Foto: Première Vision Paris, Alex Gallosi