Blandt udstillerne på CIFF finder man det danske sportsbrand Hummel, som præsenterer sin nye linje Hummel Hive, der er mere fashion-orienteret end de øvrige sportskollektioner fra brandet.

Det danske sportsbrand Hummel er mest kendt for sports-, klub- og fodboldtøj, men med den nye linje Hummel Hive retter brandet blikket på sport/fashion-segmentet. Og netop derfor er CIFF den rette platform at vise sig frem på over for potentielle indkøbere.

”Vi er på CIFF, fordi vi gerne vil vise flaget over for såvel danske som internationale indkøbere og vise, at Hummel er andet end klub- og fodboldtøj. Her i København er vi på hjemmebane, så vi glæder os til at vise den nye kollektion frem,” lyder det fra Per Arvad Pedersen, som er Brand Sales Manager Sport Style.

Læs også: Reportage CIFF: Billi Bi fejrer 25-års jubilæum

Til TØJ fortæller Per Arvad Pedersen, at brandet allerede har deltaget på flere udenlandske messer, hvor kollektionen er blevet taget godt imod. Derfor er forventningerne til de kommende dage også positive.

”Forud for messen har vi gjort vores forarbejde, som betyder, at vi har lavet nogle aftaler med potentielle indkøbere. Derudover håber vi, at CIFF også er lykkes med at tiltrække nogle interessante internationale spillere,” siger Per Arvad Pedersen.

Co-labs og NY Fashion Week skaber opmærksomhed
For at skabe opmærksomhed om Hummel Hive-linjen har det danske sportsbrand etableret et interessant co-lab med den anerkendte herretøjsdesigner Willy Chavarria – en kollektion der blev fremvist på runway’en ved New York Fashion Week.

”Samarbejdet med Willy Chavarria har givet en masse omtale både i Danmark og internationalt, og vi håber, at det kan være med til at kickstarte Hummel Hive som et markant brand inden for sport/fashion,” forklarer Per Arvad Pedersen.

Med en historie der går mere end 100 år tilbage har Hummel et unikt dna, som skinner igennem i alle brandets kollektioner – herunder Hummel Hive-linjen.

”Vi vil gerne skille os ud som sport/fashion brand ved at være tro mod vores stil, silhuetter og farver. Udtrykket i Hummel Hive er mere minimalistisk end nogle af de udenlandske brands inden for sport/fashion, og vi håber, at vores lidt anderledes approach vil få vores kollektion til at skille sig ud,” konkluderer Per Arvad Pedersen.

Hummels CIFF-stand