Børnemodemessen var en succes med både flere udstillere, flere fremmødte indkøbere og et større areal. TØJ har talt med to af de danske brands, der udstillede og var en del af den 60. udgave af messen.
De lyserøde løbere var rullet ud, da CIFF Kids blev afholdt i sidste uge. Her summede af positiv energi, og der var inspirerende installationer i glade farver i de store haller. Børnemodemessen havde flere fremmødte – både danske og internationale – indkøbere end forventet. Hele CIFF Kids var generelt større denne sæson med både flere udstillere og et større areal.
På denne jubilæumsudgave af CIFF Kids var der også både nye udstillere og ‘gamle’ kendinge, og der var alt fra kollektioner i afdæmpede jordfarver til mere opsigtsvækkende og legende styles med smæk på farveskalaen.
Molo er ét af de brands, der ikke har udstillet på danske messer i mange år, men har valgt at deltage på februar-messen:
“Vi er her for at vise, at Molo har rykket sig meget i udtrykket – især de sidste to år. Mange kender vores overtøj, men vi vil gerne vise nogle af de mange andre styles, vi også har. Vi håber, at vi kan rykke lidt ved folks opfattelse af Molo ved at vise mere fra hele vores kollektion,” fortæller Mads Matthies, Sales & Business Insight Manager hos Molo.
Børnetøjsbrandet kan i år fejre 20-års jubilæum, og der er meget at fejre, fremhæver de selv. Molo er i dag på 45 markeder, og de entrerer stadig nye markeder. De er repræsenteret i nogle af verdens bedste high end-butikker indenfor børnemode og har hele to butikker i Københavns Lufthavn.
“Vi er på CIFF Kids for at møde alle vores gode danske og udenlandske forhandlere. Vi værner om vores gode relationer og samarbejder. For os handler det ikke om at få mange flere nye kunder – det handler i endnu højere grad om branding,” afslutter Mads Matthies.
Stort fremmøde
Popirol er et andet dansk børnetøjsmærke, som udstillede på CIFF Kids. Brandet er stiftet i 2020 af Julie Nicolaisen og Tine Hertz. De tegner selv deres søde print og designer klassikere til piger og drenge i alderen 0-6 år. Deres produkter er primært lavet i økologisk bomuld og produceret i Europa. De var på CIFF Kids for første gang med deres eget brand, og de havde et par møder aftalt på forhånd med danske forhandlere.
“Vi kigger efter nye markeder, hvor Popirol vil passe ind, og så er vi også meget åbne overfor udlandske indkøbere. Popirol er repræsenteret i de største danske børnetøjsbutikker, men vi vil naturligvis gerne have flere danske forhandlere,” siger Julie Nicolaisen, som tidligere har designet tøj for andre danske mærker.
CIFF Kids var ikke kun en positiv oplevelse for udstillerne. CIFF-direktøren Sofie Dolva melder om stort fremmøde af ‘key buyers’, hvor der var 25 procent flere i år end sidste år:
“Feedbacken fra brands på gulvet har overordnet set været rigtig positiv. Hvad vi især er rigtig tilfredse med er trafikken, som blev godt navigeret rundt i alle haller og showrooms. Vi er rigtig glade for messen i sidste uge og kan se, at der er et rigtig godt momentum, vi kan bygge videre på – nu med den nye samlede organisation CIFF x Revolver, som bliver foldet ud til august,” siger Sofie Dolva til TØJ.
Foto: pej gruppen