Som altid er der ekstra meget liv i CIFF Showrooms under modeugen. TØJ fangede de to udstillere, Pierre Cardin og Gardenia Copenhagen, i et roligt øjeblik på en ellers travl messedag.

 

Pierre Cardin: “Vores oplevelse har været positiv”

Hos Pierre Cardin i CIFF Showrooms var der på førstedagen godt gang i både præbookede møder og nye kunder. Netop sidstnævnte overrasker positivt:

”Vi står her for første gang som et monobrand i eget showroom, og vi var inden messen usikre på, om placeringen i eget showroom ville give nok nye kontakter til, at det var investeringen værd. Men vores oplevelse har været meget positiv,” fortæller Frank Nielsen, der overtog agenturet af Pierre Cardin for halvandet år siden.

Frank Nielsen fortæller til TØJ, at der er stigende interesse for både brandet og produkterne. Blandt de mange herrestyles fra Pierre Cardin er særligt styles med ’future flex’ med stretch i alle retninger blevet modtaget positivt. Pierre Cardin anvender det fleksible materiale i både bukser og jakker, så den moderne mand kan bevæge sig ubesværet rundt, og derudover supplerer brandet løbende kunder med nye varer fra det store NOOS-program.

 

Gardenia Copenhagen: Mange internationale besøgende 

Også hos skobrandet Gardenia Copenhagen er der stor tilfredshed med, hvordan messen indtil videre er forløbet.

”Der har været et rigtig godt flow af kunder fra mange forskellige lande, herunder Grækenland, England, Rusland, Finland og sågar Japan,” fortæller Sales Manager Liselotte Schwennesen og tilføjer, at det både har været eksisterende og nye kunder, som har besøgt showroomet.

I showroomet præsenteres de nye skokollektioner fra Gardenia Copenhagen og Shoe Biz Copenhagen.

”Skoene fra Shoe Biz Copenhagen er kendetegnet ved at have et ungt og lidt mere legende udtryk, mens Gardenia Copenhagen har en mere klassisk og voksen stil,” forklarer Liselotte Schwennesen.

Hvis man skal kigge lidt på skotendenser for AW 19/20, så er der ifølge brandets Sales Manager to stærke tendenser, som man bør holde ekstra godt øje med:

”Vestern- og outdoor-stilen er to trends inden for skomoden, som vi tror rigtig meget på, og som vores kunder også har taget rigtig godt imod.”