Børnemessen CIFF Youth er rykket tilbage i Bella Center. Selv om der var lidt forvirring blandt flere besøgende i forhold til at finde frem til den nye placering, så var det alligevel et par meget glade udstillere fra A Monday in Copenhagen og Kids Only, som TØJ talte med på messens anden dag.
Nyt navn og ny placering. To markante ændringer for børnemessen CIFF Youth, som i disse dage finder sted i Bella Center i København.
Forrygende start for A Monday in Copenhagen
Tidligere på ugen udtrykte to danske udstillere Grunt og Wheat begge, at de havde gode forventninger til CIFF Youth og de nye ændringer på messen.
Det var også en glad ejer hos det danske børnetøjsbrand A Monday in Copenhagen, som TØJ talte med på messen.
”Det er gået rigtig godt, og jeg er positivt overrasket over, hvor mange udlændinge, der har været på messen denne gang. Vi har både haft kunder fra New York og Libanon, men selvfølgelig også mange fra Skandinavien,” siger stifter og ejer af brandet, Anne Katrine Montag, og tilføjer:
”Her på messen har vi virkelig mulighed for at vise vores univers og samtidig få sat ansigt på og snakket med mange af vores kunder.”
Brandet har haft en forrygende start, siden det blev stiftet i starten af 2018, og A Monday in Copenhagen forhandles allerede på syv markeder. Brandets tøj er målrettet børn mellem 2-14 år, og materialerne er så vidt muligt økologiske, ligesom alle print er håndtegnet af Anne Katrine Montag.
”Det er gået over al forventning, siden vi startede op for kun et år siden. Jeg tror, at vi er lykkes med at skabe en farverig stil med lidt kant, uden at det bliver for outreret. Samtidig ligger vores produkter i et rigtig godt prisleje,” lyder det fra brandets ejer.
Kids Only: ”Vi er kommet rigtig godt fra start”
Modebrandet Only, som designer tøj til unge piger, har fået en lillesøster i form af børnetøjsbrandet Kids Only. Brandet udstiller for første gang på CIFF Youth med sin AW 19/20-kollektion, som er skabt i et rock’n’roll univers. Dette afspejler sig også i udtrykket på standen, hvor der blandt andet står et trommesæt.
”Kids Only er skabt til den lille pige med den store personlighed. Kollektionen tager udgangspunkt i populære kvaliteter og styles fra Only, som så er skaleret ned til størrelse 104-164,” forklarer produktansvarlig Anni Bertelsen og uddyber:
”Men lillesøster skal ikke ligne storesøster, så derfor laver vi selvfølgelig også små justeringer på nogle styles i kollektionen.”
Ifølge Anni Bertelsen er design-dna’et for Kids Only kendetegnet ved at være fokuseret på denim, og derfor vil de øvrige produkter i kollektionen altid kunne sættes sammen med noget denim.
Brand manager hos Kids Only, Sofie Bisgaard Nielsen, fortæller til TØJ, at det er vigtigt for brandet at være til stede på den københavnske børnemesse:
”Som et helt nyt brand giver det stor værdi for os at være her på CIFF Youth, og vi har haft en supergod messe med rigtig mange besøgende – også fra nye markeder såsom Iran, Libanon og Schweiz.”
Vores snak bliver afbrudt, da musikken pludselig starter, og to søde piger klædt i tøj fra Kids Only begynder at danse på standen som en lille happening. På kort tid samles en lille klynge med besøgende, der stopper op og kigger på de dansende piger.
”Vores rejse med Kids Only er først lige startet, men vi er kommet rigtig godt fra start. Vi har vores bagland i orden, og det betyder, at vi ikke starter helt fra scratch, men at vi kan trække på 20 års erfaring fra Only,” lyder det fra en glad Sofie Bisgaard Nielsen.