Stockholm Fashion Week afholdes i et nyt format, som imødekommer de nye behov, der er opstået. ”Vi ser et stærkt behov for personlige møder både fysisk og digitalt,” udtaler Catarina Midby, der er ansvarlig for modeugen.

Når Stockholm Fashion Week igen løber af stablen til august, vil formatet være i et nyt hybridformat og endnu mere forbrugerorienteret end hidtil. Det skriver det svenske medie Habit.se.

”Modeugen har, ligesom branchen og resten af verden, måttet ændre sig for at imødekomme de nye behov, der er opstået. Vi har et klart fokus på bæredygtighed, men vi vil også tilskynde til kreativitet. Derudover ser vi et stærkt behov for personlige møder både fysisk og digitalt,” påpeger Catarina Midby, der er generalsekretær hos Swedish Fashion Association og ansvarlig for modeugen.

Dette års sensommerudgave indeholder blandt andet en fysisk halvdagskonference med hovedsageligt digitale foredrag om mode, bæredygtighed og teknologi. De nye kollektioner præsenteres i et digitalt format med indspillede film og modeshows, som bliver tilgængelige på Shockholm Fashion Weeks hjemmeside. Ugen byder endvidere på et fysisk event, hvor cirkulære brands præsenterer nye bæredygtige forretningsmodeller, og et øget fokus på nye designtalenter.

Stockholm Fashion Week vendte tilbage i sommeren 2020 efter aflysning grundet problemer med at tiltrække brands, som ville afholde modeshows, indkøbere eller international presse til den svenske hovedstad.

Modeugen i Stockholm afholdes fra den 31. august – 2. september 2021.

Foto: Stockholm Fashion Week