Som et alternativ til den fysiske messe har Frankfurt Fashion Week og de tyske messer Premium, Seek og Neonyt lanceret den digitale platform FFW Studio. 

I sommeren 2020 annoncerede messearrangøren Premium Group, der står bag de tyske messer Premium, Seek og Neonyt, at messerne per 2021 ville rykke fra Berlin til Frankfurt.

Men grundet Covid-19 har Premium Group endnu ikke i 2021 kunnet afvikle en fysisk messe i Frankfurt. I stedet har Frankfurt Fashion Week i samarbejde med de tre messer stablet en digital platform på benene, hvor startskuddet til sommerens digitale event netop har lydt. Det oplyser messearrangøren i en pressemeddelelse.

Platformen går under navnet FFW Studio og vil i dagene fra den 5. til den 9. juli afvikle live paneldiskussioner, foredrag og underholdning under de tre nøgleord ‘Fashion Business’, ‘Sustainability’ og ‘Digitalisation’, ligesom der også er mulighed for at udforske et hav af brands.

“FFW Studio skaber en helhedsorienteret brugeroplevelse, der skildrer hele økosystemet i Frankfurt Fashion Week. Vi laver indholdet til det digitale event i samarbejde med gæster, foregangsprofiler inden for modeindustrien, politikere og medier. Vi udveksler ideer, tænker stort og innovativt og giver branchen drivkraft for den kommende periode. Lige nu er udveksling af inspiration og dialog vigtigere end nogensinde,” skriver Managing Partner i Premium Group Anita Tillmann i et opslag på Linkedin omkring den nye digitale platform.

Udover FFW Studio har Premium og Seek også indgået et samarbejde med den globale, digitale markedsplads JOOR. Her kan indkøbere blive inspireret, udforske og lægge ordrer hos mere end 12.500 brands.

Den næste fysiske udgave af Premium, Seek og Neonyt vil foregå i januar 2022, oplyser messearrangøren på sin hjemmeside.

Foto: Anita Tillmann