En konstant fremgang i årsresultatet har kendetegnet Danish Network Association siden organisationens etablering i 2013. Få overblikket over organisationen og se regnskabstallene her.
I en artikelserie giver TØJ det komplette overblik over den danske modebranches foreninger, fonde og organisationer ved at sætte fokus på deres virke og økonomiske performance. Artiklerne tager udgangspunkt i fakta om foreningerne samt regnskaber for de seneste tre år (2015, 2016 og 2017).
Navn: Danish Network Association
Topledelse: Christoffer Ritzau, direktør og stifter, og Frederik Petersen, stifter.
Etableringsår: 2013
Formål:
Organisationens formål er at drive virksomhed som brancheorganisation for virksomheder i den kreative industri samt dertilhørende rådgivning af virksomheder. Medlemmer får fri adgang til konktrakter, rådgivning og sparring inden for forretningskritiske områder som jura, fragt, online medier, forsikring, pension med videre.
Finansiering:
Danish Network Association finansieres via medlemskontingent.
Organisation:
Organisationen er selvstændig.
Opadgående årsresultat i alle årene
Danish Network Association er stiftet af Christoffer Ritzau, der tidligere har været direktør for Guldsmedebranchens Leverandørforening og direktør hos Dansk Mode & Tekstil, og Frederik Petersen, der blandt andet har været direktør for den designdrevne virksomhed Dline.
I januar 2018 tiltrådte en ny mand stillingen som CEO, Jesper-Max Larsen, men allerede i slutningen af maj 2018 kunne Danish Network Association meddele, at han fratrådte sin stilling. Ledelsen gik hermed tilbage til ejerne.
Organisationen har siden etableringen i 2013 haft vækst i årets resultat – og det nyeste regnskab, gældende fra den 1. juli 2016 til den 30. juni 2017, er ingen undtagelse. I 2016/17 kom Danish Network Association således ud med et årsresultat på 852 t. kroner mod 724 t. kroner i 2015/16. Det svarer til en stigning på lidt over 17 procent.
I 2016/17 faldt bruttofortjenesten dog en smule og endte på 2,6 mio. kroner sammenlignet med 2,8 mio. kroner i 2015/16.
I 2016/17 beskæftigede organisationen i gennemsnit tre medarbejdere, og personaleomkostningerne beløb sig til i alt 1,9 mio. kroner.
Danish Network Association: Nøgletal siden 2014/15
Artikelserien kommer omkring følgende foreninger, fonde og organisationer: Design Society, Copenhagen Fashion Week, Danish Fashion Institute (nu: Global Fashion Agenda), Headstart Fashion, Wear, Dansk Mode & Textil (DM&T), Danish Network Association, Innovationsnetværket Lifestyle & Design Cluster og Dansk Detail. Alle foreninger får mulighed for at kommentere på regnskabernes udvikling.
i 1.000 kr.
2016/17
2015/16
2014/15
Bruttofortjeneste
2.697
2.828
1.518
Driftsresultat
1.018
937
187
Årets resultat
852
724
162
Egenkapital
1.450
818
194