Modeportræt

Co’Couture: Et stærkt makkerpar

De to kvinder bag brandet Co’Couture har fundet formlen på et succesfuldt parløb, hvor de hver især har plads til at bruge deres spidskompetencer og deres medfødte mavefornemmelse for, hvad der sælger.

Stine Sandermann: En designvej som gav mening 

Mens andre ser uld fra kød- og mælkeproduktionsfår som affald, ser Stine Sandermann det som en brugbar ressource. Den unge designer så lyset i noget, som andre for længst havde dømt ude. I dag skaber hun modetøj af uld fra danske fåreavlere. 

Loudly: Ubesværet tøj skaber glade børn

Besværlige knapper og bøvlede lynlåse er bandlyste hos børnetøjsbrandet Loudly. For designeren bag, Sussie Lund, er det nemlig en hjertesag at skabe smukt, komfortabelt og funktionelt tøj, som børnene selv kan håndtere.

Woden: Sneakers med holdning

Ved sommerens messer kunne Woden blandt andet præsentere moderigtige sneakers, sandaler og en innovativ skokollektion lavet af fiskelæder. Alt sammen er holdt i brandets genkendelige, skandinaviske designstil med fokus på kvalitet og komfort.

Gestuz: Et hjertebarn med rock’n’roll

Sanne Sehested er kreativ direktør og grundlægger af brandet Gestuz, som i år fejrer 10-års jubilæum. Ét ord går igen, når hun skal beskrive sit hjertebarn: rock’n’roll. Efter en nedtur for fem år siden, hvor Gestuz skiftede ejer, og Sanne Sehested måtte se hele sin medarbejderstab forsvinde, er brandet for længst landet på benene igen. 

Coster Copenhagen: Ét team og én familie

Nye eksportmarkeder, øget satsning på PR og marketing samt omsætningsvækst har præget det danske modebrand Coster Copenhagen de seneste år. Bag brandet står ægteparret Pia og Chris Coster, der fremhæver holdånd som en af virksomhedens helt store styrker.

Tailored & Originals: ”Vi skal tilbyde noget skarpt og unikt”

Der er sket store forandringer hos herretøjsbrandet Tailored & Originals, der den senere tid har investeret i flere ansatte og udviklingen af en ny strategi samt fornyet brandets look og dna.

Mads Nørgaards helt eget univers

I august åbner Mads Nørgaard sin første butik udenfor København – i Aarhus. Samtidig har modehuset øget fokus på onlinesalg og en ny CSR-strategi. ”Det er mit toneleje, som er overalt i virksomheden nu,” siger Mads Nørgaard, der for otte år siden købte sin far ud af den legendariske butik Nørgaard på Strøget. 

Modebranchens græsrødder: Curvy Copenhagen

Hvad foregår der i underlaget af modebranchen? Massevis af små, grønne spirer kommer til løbende og gør sig forhåbninger om blomstring i fremtiden. TØJ stiller i disse uger skarpt på upcoming modeentusiaster, som præsenterer deres historie, produkter og drømme for fremtiden. 

Modebranchens græsrødder: Twelvepieces

Hvad foregår der i underlaget af modebranchen? Massevis af små, grønne spirer kommer til løbende og gør sig forhåbninger om blomstring i fremtiden. TØJ stiller i disse uger skarpt på upcoming modeentusiaster, som præsenterer deres historie, produkter og drømme for fremtiden. 

Modebranchens græsrødder: SoNord Handmade Jewelry

Hvad foregår der i underlaget af modebranchen? Massevis af små, grønne spirer kommer til løbende og gør sig forhåbninger om blomstring i fremtiden. Hver uge stiller TØJ skarpt på en upcoming modeentusiast, som præsenterer sin historie, sit produkt og drømme for fremtiden. 

Designers Remix finder hjem igen

Fra begyndelsen var Designers Remix bæredygtig mode uden at have tænkt over det. Nu vender de tilbage til starten – helt bevidst.