Modeportræt

100 procent for Depeche

Hvad har gjort Depeche til, hvad det er i dag? Historien starter helt tilbage i 2008, hvor virksomheden gennemlevede en komplet konceptforandring og startede næsten helt fra bunden. TØJ har talt med direktør hos Depeche, Janni Hørdum, som stolt kan fejre modevirksomhedens 10-års jubilæum.

Iværksættertrio: Firstmovers på the perfect pants

Den forholdsvis spæde virksomhed Shaping New Tomorrow har for alvor sat sejl og drømmer om at erobre både den nationale og internationale scene. Med store ambitioner, og i jagten på et mere behageligt alternativ til de klassiske jeans, har tre barndomsvenner fra Støvring kastet sig ud på det skånselsløse modemarked. Herretøjsuniverset har fået en ny spiller, og i en atmosfære af stjernestøv har TØJ været heldig at fange Kasper Ulrich, CEO hos SNT, og hans to meddirektører. 

Det handler om at indarbejde Lego-følelsen

Den danske modevirksomhed Kabooki står bag Lego Wear. I næsten 25 år har virksomheden samarbejdet med Lego, og det har ført til et hav af kollektioner til børn. Nu har Kabooki valgt at forny sit brand-dna, som skal få funktion og sjov til at gå op i en højere enhed.

Wheat-founder: ”Vi skal være tro mod vores dna i alt, vi gør”

Print med Disneys velkendte karakterer pryder en stor del af Wheats nyeste kolllektion, som blev vist frem på CIFF Kids. Her fejrer børnetøjsbrandet Mickey og Minnie Mouses 90-års fødselsdag, og i den anledning fortæller founder og designer Charlotte Galsgaard om, hvordan brandet arbejder med Disney-karakterne og samtidig formår at være tro mod deres eget design-dna.

Kronstadt: Vi gør ikke noget halvt

Kronstadt ved, hvad de er bedst til. Siden Thomas Olesen overtog brandet i 2001, har han arbejdet med at skære ind til benet. Skære noget fra og udvælge de styles, der sælger bedst og så udvikle og perfektionere dem, så de står helt skarpt med ganske få justeringer fra sæson til sæson.

LMTD: En teenager i huset

Danske LMTD laver tøj til tweens og teenagere. Det er en speciel målgruppe, der ligger midtimellem at være barn og voksen. Som brand skal man balancere mellem at være trend-follower og firstmover.

Rosemunde: Feminin ramme skaber rum for udfoldelse

Hos Rosemunde er de ikke bange for at nørde det feminine univers. Sarte farvenuancer, sirlige håndtegnede blonder og en basiskollektion udgør kernen i brandets design-dna. En kerne som ikke skal ændres, men dyrkes helt i dybden.

Pop Copenhagen vender tilbage til festen

Hos Pop Copenhagen har de taget hele turen fra den internationale fest- og klubscene til eget tøjmærke og retur til rødderne. Det forgangne år bød på relancering og navneskift, og i 2018 venter en mindeværdig markering af brandets 10-års jubilæum. Naturligvis ledsaget af en fest.

Når strømpebukser redder planeten

Bæredygtighed er ikke længere kun et buzzword, men en prioriteret virksomhedsstrategi for fremtiden. TØJ har talt med Frederik Drost Lewinsky, CEO og co-owner hos strømpebuksevirskomheden Dear Denier – en virksomhed, hvis mission er at holde det bæredygtige løfte.

Minimum version 3.0

Minimum har lige passeret de 20 år, men efter at Peder Tang har købt sin mangeårige kompagnon Jacob Fisker ud og nu står som direktøren for hele butikken, har han mere følelsen af netop at være startet på nye eventyr. Mantraet, han arbejder ud fra, er nu: ’Less is more’.

Levete Room: Når moden møder Paris

Det nystartede brand Levete Room, der ser sig selv som en chic skandinav i Paris, har allerede succes med 250 forhandlere i Danmark, Norge og Sverige. Levete Room lover butikkerne en høj fortjeneste med en mark up på 3,5.

Message: Onlinesuccesen bygger på retailerfaring

Vil du læse mere? Er du allerede abonnent? Log ind E-mail Adgangskode Få ny adgangskode…