Modeportræt

Læs med her, og kom tættere på modebranchens folk.

Her finder du både Q&A-artikler om folk fra modebranchen, onlineportrætter og længere, dybdegående artikler fra den trykte udgave af Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends.

LMTD: En teenager i huset

Danske LMTD laver tøj til tweens og teenagere. Det er en speciel målgruppe, der ligger midtimellem at være barn og voksen. Som brand skal man balancere mellem at være trend-follower og firstmover.

Rosemunde: Feminin ramme skaber rum for udfoldelse

Hos Rosemunde er de ikke bange for at nørde det feminine univers. Sarte farvenuancer, sirlige håndtegnede blonder og en basiskollektion udgør kernen i brandets design-dna. En kerne som ikke skal ændres, men dyrkes helt i dybden.

Pop Copenhagen vender tilbage til festen

Hos Pop Copenhagen har de taget hele turen fra den internationale fest- og klubscene til eget tøjmærke og retur til rødderne. Det forgangne år bød på relancering og navneskift, og i 2018 venter en mindeværdig markering af brandets 10-års jubilæum. Naturligvis ledsaget af en fest.

Når strømpebukser redder planeten

Bæredygtighed er ikke længere kun et buzzword, men en prioriteret virksomhedsstrategi for fremtiden. TØJ har talt med Frederik Drost Lewinsky, CEO og co-owner hos strømpebuksevirskomheden Dear Denier – en virksomhed, hvis mission er at holde det bæredygtige løfte.

Minimum version 3.0

Minimum har lige passeret de 20 år, men efter at Peder Tang har købt sin mangeårige kompagnon Jacob Fisker ud og nu står som direktøren for hele butikken, har han mere følelsen af netop at være startet på nye eventyr. Mantraet, han arbejder ud fra, er nu: ’Less is more’.

Levete Room: Når moden møder Paris

Det nystartede brand Levete Room, der ser sig selv som en chic skandinav i Paris, har allerede succes med 250 forhandlere i Danmark, Norge og Sverige. Levete Room lover butikkerne en høj fortjeneste med en mark up på 3,5.

Message: Onlinesuccesen bygger på retailerfaring

Vil du læse mere? Er du allerede abonnent? Log ind E-mail Adgangskode Få ny adgangskode…

Second Female retter fokus mod konsolidering af visuelt udtryk og branding

Efter mange år på den danske og internationale modescene vil Second Female nu fokusere på en skærpelse af design-dna’et samt at få brandet til at stå endnu stærkere. For direktøren er det vigtigt, at holde snuden i sporet og dyrke, det man er god til – for så kan det blomstre yderligere.

H2O: Det handler om at træffe de valg, der skal til

H2O er godt på vej til at finde tilbage til fortidens styrke. TØJ satte sig ned med to af ejerne, Mikkel Christensen og Christian Trads, for at høre mere om, hvad de har gjort for at vække det kendte brand til live igen.

Aiayu: Det hele starter med materialet

Aiayu tager socialt og miljømæssigt ansvar, når de arbejder med bæredygtighed – fra ulden stadig…

DK Company: Med forandring som drivkraft

DK Company har vækstet med en hast, der kunne få mange til at tabe pusten. TØJ har mødt tre af DK Companys fire partnere til en snak om ambitioner, nysgerrighed og om at skabe en bæredygtig forandringskultur.

Gardenia Copenhagen: ”Det gælder om at følge med udviklingen”

I en så dynamisk og foranderlig branche som modebranchen, kræver det noget helt særligt at kunne fejre sit 75-års jubilæum. Det var ikke desto mindre, hvad Gardenia Copenhagen gjorde i 2016. TØJ har taget en snak med virksomheden bag skomærkerne Gardenia og Shoe Biz Copenhagen. Artiklen er et uddrag af en længere portrætartikel bragt i TØJ no. 3 sektion 2 2017.