Modeportræt

Læs med her, og kom tættere på modebranchens folk.

Her finder du både Q&A-artikler om folk fra modebranchen, onlineportrætter og længere, dybdegående artikler fra den trykte udgave af Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends.

Modeprofil: ”Vi kan ride stormen af, hvis vi leverandører og butikker står sammen”

Hvis herrebrandet PBO Men kigger tilbage mod starten i 1994, må det se ud som en landevej med bakketoppe og -dale. Artiklen er et uddrag af en længere portrætartikel bragt i TØJ no. 3 2017.

Modeprofil: At blive ven med sin indre djævel

”The devil is a reminder to every woman.” Sådan står der på det danske modebrand Hunkøns hjemmeside. TØJ har talt med den kreative direktør for at få historien om det forholdsvis nye brand og høre, hvad der er med den djævel. Artiklen er et uddrag af en længere artikel bragt i branchebladet TØJ no. 2 2017. 

Modeprofil: Du kommer ikke foran ved at følge i andres fodspor

Den unge designer Sofie Zeeberg Kimman sælger hverken sit tøj på en webshop eller i fysiske butikker. Derimod åbner hun jævnligt for bestillinger på en Facebook-side og har skabt en enorm popularitet blandt de kvindelige forbrugere.

Modeprofil: “Pels er det mest bæredygtige materiale”

TØJ har taget en snak med det danske brand Natures Collection om, hvordan pelsens mange egenskaber kan anvendes i produkter til boligen og garderoben.

Modeprofil: ”Stilstand er mit største mareridt”

Le Fix startede som et kunstprojekt i 1999 med tre graffitimalere fra Nørrebro i København. TØJ har taget en snak med modebrandets kreative direktør om kunst, collabs og om at udfordre sig selv.

Modeprofil: ”Vi vil vende det umulige til det nødvendige”

Skomærket Angulus har en lang historie. Brandet startede i 1904 og siden da har det udviklet sig i takt med tidens ånd. TØJ har talt med den adm. direktør hos Angulus om gode sko, værdier og om at vende det umulige til det nødvendige.

Modeprofil: ”Vi har momentet til at overraske”

Iøjnefaldende print, voluminøse flæser og gennemarbejdede detaljer. Modebrandet Norr er ikke for piger, som ønsker at falde i ét med tapetet. Grundlæggerne er drevet af både flair for det salgbare – og en stærk trang til at overraske.

Modeprofil: Herschel Supply balancerer mellem cool og mainstream

Accessorie-brandet Herschel Supply har taget markederne med storm. Men hvordan bevarer man den underspillede hipster-appeal, når man samtidig vækster med rekordfart? TØJ har talt med Herschel Supplys danske agent.

Modeprofil: Det grå guld

De ældre vil også være med på moden, og flere modebrands specialiserer sig derfor i tøj til det grå guld. Læs om Godske Group, hvis brands er dedikeret til modne kunder og Roberto Jeans, der specialiserer sig i mode til voksne mænd.

Modeprofil: “Der er forskel på at være økologisk og på at være bæredygtig”

En dansk virksomhed med fødderne plantet solidt på jorden har siden 1985 produceret jeans i Italien. Det er nemlig vigtigt ikke at følge med mængden og i stedet stå ved sine holdninger og resultater, mener direktøren.

Modeprofil: Miinto udvikler bæredygtig løsning til modebranchen

Udviklingen af et nyt B2B-system skal imødekomme Miintos ønske om mere bæredygtighed. Systemet skal sikre mere bæredygtige brands, en lettere hverdag i de fysiske butikker og glade forbrugere.

Modeprofil: Larsen Agentur har øje på produkt fremfor profit

Den fynske virksomhed Larsen Agentur forhandler kun brands fra tyske familievirksomheder. Og det er der en særlig grund til, fortæller Kasper Larsen.