Modeportræt

Læs med her, og kom tættere på modebranchens folk.

Her finder du både Q&A-artikler om folk fra modebranchen, onlineportrætter og længere, dybdegående artikler fra den trykte udgave af Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends.

Modeprofil: ”Vi vil vende det umulige til det nødvendige”

Skomærket Angulus har en lang historie. Brandet startede i 1904 og siden da har det udviklet sig i takt med tidens ånd. TØJ har talt med den adm. direktør hos Angulus om gode sko, værdier og om at vende det umulige til det nødvendige.

Modeprofil: ”Vi har momentet til at overraske”

Iøjnefaldende print, voluminøse flæser og gennemarbejdede detaljer. Modebrandet Norr er ikke for piger, som ønsker at falde i ét med tapetet. Grundlæggerne er drevet af både flair for det salgbare – og en stærk trang til at overraske.

Modeprofil: Herschel Supply balancerer mellem cool og mainstream

Accessorie-brandet Herschel Supply har taget markederne med storm. Men hvordan bevarer man den underspillede hipster-appeal, når man samtidig vækster med rekordfart? TØJ har talt med Herschel Supplys danske agent.

Modeprofil: Det grå guld

De ældre vil også være med på moden, og flere modebrands specialiserer sig derfor i tøj til det grå guld. Læs om Godske Group, hvis brands er dedikeret til modne kunder og Roberto Jeans, der specialiserer sig i mode til voksne mænd.

Modeprofil: “Der er forskel på at være økologisk og på at være bæredygtig”

En dansk virksomhed med fødderne plantet solidt på jorden har siden 1985 produceret jeans i Italien. Det er nemlig vigtigt ikke at følge med mængden og i stedet stå ved sine holdninger og resultater, mener direktøren.

Modeprofil: Miinto udvikler bæredygtig løsning til modebranchen

Udviklingen af et nyt B2B-system skal imødekomme Miintos ønske om mere bæredygtighed. Systemet skal sikre mere bæredygtige brands, en lettere hverdag i de fysiske butikker og glade forbrugere.

Modeprofil: Larsen Agentur har øje på produkt fremfor profit

Den fynske virksomhed Larsen Agentur forhandler kun brands fra tyske familievirksomheder. Og det er der en særlig grund til, fortæller Kasper Larsen.

Modeprofil: ”Hav mod til at turde!”

Stifteren af Day Birger et Mikkelsen har oplevet både op- og nedture i sin karriere med modebrandet. Man må have såvel i går som i morgen med, hvis man vil klare sig i modebranchen, mener Keld Mikkelsen.

Modeprofil: Alle skal have mulighed for at eje pels

Store udfordringer for Oh! By Kopenhagen Fur medførte en revitalisering af brandet samt en ny målgruppe. Det var en god beslutning, for brandet vækster nu mere end nogensinde.