Modeprofil

Maria Black: Fra traditionelt wholesale til kunderejse og koncept

Det danske smykkebrand Maria Black kører som en cross channel-platform. Men strategi og fokus har ændret sig markant siden begyndelsen, og nu er koncept og identitet i højsædet. TØJ har talt med administrerende direktør, Jesper Nykjær Jeppesen, om smykkebrandets udvikling.

Love & Divine: Et feminint og sofistikeret image

En stigende efterspørgsel på et premium brand med eksklusive ekspres-varer i sæsonen lagde fundamentet til modebrandet Love & Divine. TØJ har talt med Brand Manager, Susanne Buus Nielsen, om det forholdsvis nye brand, som allerede har stor medvind på det danske marked.

Serendipity Organics: Rent, blødt og naturligt

Da det økologiske børnetøjsbrand Serendipity Organics blev grundlagt for 15 år siden, har økologi og bæredygtighed ikke noget, som man kædede sammen med hverken børnetøj eller tøjdesign i det hele taget. I dag ser tingene helt anderledes ud, og virksomheden mærker tydeligt den store efterspørgsel på rent og naturligt børnetøj uden kemi.

MP Denmark: “80 år – det er virkelig gennemarbejdet”

Solidt plantet i den midtjyske muld ligger Herning-virksomheden MP Denmark – og der har den ligget…

Intown: Design med detaljer har givet vækst

Dametøjsbrandet Intown, der snart har klædt kvinder på gennem 40 år, har taget springet fra de klassiske styles til tøj med flere detaljer som for eksempel blonder og abstrakte mønstre. Intowns nye stil har det første år givet en vækst på fem-syv procent. 

BTX Group: Egne butikker er en balancekunst mellem retail og wholesale

I 2016 tog modekoncernen BTX Group springet ud i at åbne egne fysiske butikker under navnet Like Anna. Med nu 18 butikker, der har en tilfredsstillende vækst, har koncernen mod på mere og udvider med en partnerskabsmodel. Ifølge direktøren hos BTX Group er Like Anna-butikkerne et eksempel på, hvordan en modekoncern på bedste vis balancerer mellem retail og wholesale.

Co’Couture: Et stærkt makkerpar

De to kvinder bag brandet Co’Couture har fundet formlen på et succesfuldt parløb, hvor de hver især har plads til at bruge deres spidskompetencer og deres medfødte mavefornemmelse for, hvad der sælger.

Stine Sandermann: En designvej som gav mening 

Mens andre ser uld fra kød- og mælkeproduktionsfår som affald, ser Stine Sandermann det som en brugbar ressource. Den unge designer så lyset i noget, som andre for længst havde dømt ude. I dag skaber hun modetøj af uld fra danske fåreavlere. 

Loudly: Ubesværet tøj skaber glade børn

Besværlige knapper og bøvlede lynlåse er bandlyste hos børnetøjsbrandet Loudly. For designeren bag, Sussie Lund, er det nemlig en hjertesag at skabe smukt, komfortabelt og funktionelt tøj, som børnene selv kan håndtere.

Woden: Sneakers med holdning

Ved sommerens messer kunne Woden blandt andet præsentere moderigtige sneakers, sandaler og en innovativ skokollektion lavet af fiskelæder. Alt sammen er holdt i brandets genkendelige, skandinaviske designstil med fokus på kvalitet og komfort.

Gestuz: Et hjertebarn med rock’n’roll

Sanne Sehested er kreativ direktør og grundlægger af brandet Gestuz, som i år fejrer 10-års jubilæum. Ét ord går igen, når hun skal beskrive sit hjertebarn: rock’n’roll. Efter en nedtur for fem år siden, hvor Gestuz skiftede ejer, og Sanne Sehested måtte se hele sin medarbejderstab forsvinde, er brandet for længst landet på benene igen. 

Coster Copenhagen: Ét team og én familie

Nye eksportmarkeder, øget satsning på PR og marketing samt omsætningsvækst har præget det danske modebrand Coster Copenhagen de seneste år. Bag brandet står ægteparret Pia og Chris Coster, der fremhæver holdånd som en af virksomhedens helt store styrker.