Er du interesseret i at få et svar på, hvordan din virksomhed i fremtiden står bedre rustet til en bæredygtig modebranche? En ny trendbog udforsker upcoming trends i samfundet, som kan hjælpe dig med at forblive forbundet til dine kunder.
Det hollandske trendbureau Trend Agency Move har for nyligt udgivet trendbogen ’Fashion Movement – The Sustainable System Unmasked’, der er skrevet af den hollandske trendforsker Renske Mennen.
Bogen kaster lys over og analyserer modetrends og -udviklinger, der vil ske over de næste fem år – både på et sociokulturelt- og markedsniveau.
I bogen stilles der skarpt på spørgsmålet, om hvordan modevirksomheder skal imødekomme den bæredygtige udvikling, uden at miste kontakten til sine kunder.
Med andre ord tilbyder bogen konceptuelle idéer med udgangspunkt i nutidige trends og udviklinger.
Bogen er skrevet af flere årsager, og Renske Mennen forklarer en af dem til TØJ:
”Modebranchen er lige nu i en overgang, især når man kigger på den samfundsmæssige trend: bæredygtighed. Vi, folk fra Vesteuropa, har flere idéer til, hvordan systemet burde fungere. Gamle værdier skiftes ud med nye. Virksomheder kan ikke kalde sine kunder for ’kunder’ mere. Jeg har forklaret hvorfor i bogen. Jeg har skrevet den her trendbog for at gøre virksomheder opmærksomme på de skiftende værdier og for at give inputs om, hvordan man bør imødekomme disse trends med innovative idéer.”
Læs mere om bogen her.