Regnskaber

Er du nysgerrig på, hvordan de andre i den danske modebranche klarer sig?

Under denne kategori kan du læse om modevirksomheders regnskaber – alt fra de helt store koncerner til små, lokale virksomheder.

International modekæde: Danske butikker i tilbagegang

Dansk afdeling i en international tøjkæde fremlægger igen et årsregnskab i tilbagegang efter et årsregnskab i 2017/18 med eksplosiv vækst. Bundlinjen forbliver dog i plus.

Modevirksomhed går fra minus til plus trods udfordringer og investering

En varm sommer i 2018 samt investeringer i en ny marketingafdeling sætter sit præg på en Aarhusbaseret modevirksomhed. Alligevel vinder virksomheden millioner på bundlinjen og går fra minus til plus.

Modebranchens nye stjerne opretholder bundlinjen

En af modebranchens nye stjernespillere har netop fremlagt sit regnskab for 2018. Regnskabet beretter om en øget bruttofortjeneste og en bundlinje på niveau med 2017.

Smykkevirksomhed fortsætter nedturen

En dansk smykkevirksomhed har været en underskudsforretning så langt tilbage, regnskaberne kan spores. Regnskabet for 2018 fortsætter i samme retning.

Årsresultat i børnetøjsvirksomhed vender 180 grader

Overskud bliver til underskud: På kun et år har regnskabet i den danske børnetøjsvirksomhed Soft Gallery ApS ændret kursen – blandt andet på grund af investeringer i medarbejdere og organisationsstruktur.

Underskuddet vokser hos Won Hundred

Selv ikke et kapitalindskud på 20 millioner kan holde modevirksomheden Won Hundred fra underskud. Virksomheden leverer nemlig endnu en gang et millionunderskud på bundlinjen.

Årsresultat stagneret: Onlineinvestering præger regnskabet hos modekæde

I 2018 har en dansk modekæde haft sit fokus på at opbygge et onlineunivers. Investeringerne sætter sit præg på årets resultat, der trods alt holder niveauet med sidste år.

Bæredygtigt modebrand fastholder tempo

Miljøvenlige produkter og bæredygtighed vinder indpas i mange forbrugeres hjerter. Det peger et dansk, bæredygtigt mode- livsstilsbrands seneste årsregnskab hvert fald på.

Butikslukning og lancering af onlineplatform præger årsresultat hos accessoriesbrand

Et dansk accessoriesbrand går frem i bruttofortjeneste, men butikker, der ikke lever op til forventninger, en butikslukning og en ny onlineplatform får årsresultatet i minus. TØJ har talt med direktøren, der fortæller, at organisationen nu er blevet styrket.

Smykkebrand på millioneventyr

Selv om økonomien i den danske smykkebranche i længere tid har været hårdt ramt, lander et dansk smykkebrand alligevel et millionoverskud i sit seneste årsregnskab.

Modekoncern leverer negativt resultat: Færre kunder og større engangsposter er årsagen

En dansk modekoncern indleverer for første gang i flere år et regnskab, hvor bundlinjen er negativ. Årsagen skal findes i færre kunder i koncerns segment samt engangsomkostninger i forbindelse med nedlukning af brand.

Herretøjsbrand øger bundlinje med en million

Efter et år med bundlinjenedtur retter københavnsk modebrand kursen op og leverer igen fremgang i sit seneste årsregnskab.