Onlineportalen Boozt.com har netop offentliggjort sit regnskab for 2017, som afslører en markant stigning i omsætningen på 45 procent sammenlignet med forrige regnskabsperiode.
Den dansk-svenske modegigant har netop offentliggjort sit årsregnskab gældende fra den 1. januar til den 31. december 2017.
Regnskabet viser, at Boozt har slået sin egen rekord i omsætning, som landede på omkring 1,5 mia. danske kroner i 2017. Det svarer til en vækst på 44,4 procent, sammenlignet med regnskabsåret 2016. Det skriver Boozt i en pressemeddelelse.
”2017 var et tilfredsstillende år. Vi var i stand til at indfri vores ambitioner med både stærk vækst og forbedret rentabilitet,” udtaler CEO i Boozt Group, Hermann Haraldsson, i en pressemeddelelse.
Læs også: Acne Denmark eskalerer årsresultat
Det fjerde kvartal i 2017 har været særligt udslagsgivende for rekordregnskabet hos Boozt, hvor forretningen for alvor har vækstet:
”Vi er meget tilfredse med, at vi var i stand til at accelerere vores forretning i løbet af det fjerde kvartal, som leverede en vækst på 37,8 procent sammenlignet med det fjerde kvartal forrige år,” tilføjer Hermann Haraldsson.
Ifølge Hermann Haraldsson forbliver modegiganten stærkt positioneret på markedet i 2018. Det tager blandt andet afsæt i et fokus på hovedsageligt nordiske mærker kombineret med et skærpet fokus på høj kundetilfredshed og effektiv logistik.