Sammenlignet med 2020 er omsætningsvæksten på Boozt.com steget med 18,8 procent, mens den for Booztlet.com er steget med 30 procent. Fremtiden for Boozt byder blandt andet på flere egenejede brands, lyder det.

“Onlineshopping fortsætter med at vokse betydeligt, og jeg har personligt stadig en stor tro på, at det vil fortsætte.”

Sådan lyder det fra Boozt-direktør Hermann Haraldsson i den netop offentliggjorte regnskabsrapport for andet kvartal i 2021.

Kvartal efter kvartal har onlinegiganten opjusteret sine forventninger, og det er ingen undtagelse denne gang. Efter en nettoomsætning på 1,4 mia. svenske kroner og en nettoomsætningsvækst på 18,8 procent for Boozt.com og 30 procent for Booztlet.com opjusterer Boozt forventningerne til året til mellem 27,5-32,5 procent.

“På trods af at vi stod overfor nogle svære sammenligningstal, lykkedes det os at vokse forretningen med 23 procent eksklusiv negative påvirkninger fra valutaer. I betragning af den aktuelle tilstand af efterspørgslen på mode og øget konkurrence i både online- og offline kanaler, synes jeg, at vi har gjort det bemærkelsesværdigt dette kvartal. I betragtning af væksten de første seks måneder – holdt sammen med en lovende start på andet halvår af 2021 – opjusterer vi vores forventninger til 2021,” lyder det fra Hermann Haraldsson.

Nettoomsætningen år til dato ligger på 2,6 mia. svenske kroner. Omsætningsvæksten for Boozt.com er 27,2 procent, mens den for Booztlet er 57,2 procent.

Sammenligner man første kvartal af 2021 med første kvartal af 2019, er omsætningsvæksten for Boozt.com 47,2 procent, mens den for Booztlet.com er 266,9 procent. Booztlet-chefen, Anders Enevoldsen, har tidligere udtalt, at han forventer, at outletportalen vil vækste yderligere over de næste år.

 

Det fremtidige Boozt indeholder flere egenejede mærker

I slutningen af første halvår erhvervede Boozt Group sig aktiemajoriteten i det danske modebrand Rosemunde. Et opkøb, der vil komme til at forme virksomheden fremadrettet, og som direktøren også fremhæver i regnskabsrapporten for andet kvartal.

“Et andet interessant kapitel i vores ekspansion begyndte at udfolde sig mod slutningen af kvartalet, da vi nu er klar til at investere i ejenejede mærker. Det har været en ambition i et stykke tid, da vores loyale kundebase er vokset. I mere end et år arbejdede vi tæt sammen med Rosemunde om et initiativ om at udbytte de omfattende data og indsigter fra Boozt for at skabe skræddersyede løsninger, der matcher efterspurgte tendenser fra forbrugerne. Succesen med dette initiativ og den faste overbevisning om, at mere ejerskab i værdikæden vil gavne os på langt sigt, besluttede vi at gå videre med,” siger han og fortsætter:

“Langt størstedelen af det, vi vil tilbyde på Boozt.com og Booztlet.com, vil fortsat være fra tredjepartsbrands, og de egenejede mærker vil sandsynligvis udgøre 5-10 procent på længere sigt.”

Foto: Hermann Haraldsson