”Vi er utroligt stolte over at have lavet endnu et rekordresultat,” udtaler adm. direktør for modevirksomheden DK Company, Jens Poulsen.

Der er fart på hos den danske modevirksomhed DK Company, som tirsdag den 28. januar kunne meddele, at de har opkøbt den nordjyske tøjbutik Sirup og har indgået et strategisk samarbejde med den nu tidligere ejer.

Nu løfter modevirksomheden regnskabstallene for 2019 og kan således præsentere en omsætningsrekord på knap 3,4 mia. kroner, hvilket er stigning på 331 mio. kroner siden sidste år. Det oplyser DK Company i en pressemeddelelse, hvori det fremgår, at også årets resultat før skat er vækstet og lyder efter 2019 på 256 mio. kroner mod 240 mio. kroner i 2018.

”Vi er utroligt stolte over at have lavet endnu et rekordresultat for 2019 i et år præget af opkøb og integration samt markante investeringer i både onlineplatform og logistik. Det viser vores evne til at agere i et marked, der er under stærk forandring,” udtaler adm. direktør i DK Company, Jens Poulsen.

 

Opkøb og omkostninger

DK Company har i løbet af 2019 blandt andet opkøbt modebrandet Saint Tropez og overtaget aktiviteterne i CNS Group.

Derudover har virksomheden kunnet fejre 50 års jubilæum for modebrandet InWear, der også løb med Alt for Damernes Guldknap 2019, og har ydermere stiftet brandet Lounge Nine, hvor målet er at anvende 100 procent bæredygtige materialer i produkterne, lyder det fra modekoncernen, der er positivt indstillet overfor 2020.

”Ordresituationen for 2020 ser lovende ud. DK Company er således inde i en tilfredsstillende udvikling, hvor vi forventer en fortsat organisk vækst med en omsætning, der forventes at passere 3,5 mia. kroner samt et forbedret resultat,” udtaler Jens Poulsen.

For øjeblikket kan DK Companys brands og produkter opleves på CIFF i modevirksomhedens nyåbnede toetagers showroom fordelt på 2.700 kvadratmeter i Bella Center på Amager i København.