“Vores momentum fra 2020 er fortsat ind i det nye år, og vi ser, at mange kunder fra sidste år fortsætter med at støtte forretningen,” lyder det fra direktøren, der ser en særlig øget optimisme hos kunderne, som smitter af på salget af mode.

Væksten hos onlinegiganten Boozt fortsætter ovenpå et rekordår i 2020. Det er gået så godt for onlinevirksomheden i første kvartal af 2021, at forventningerne til året opjusteres. Det oplyser Boozt i en pressemeddelelse.

Forventningerne til nettoomsætningen hæves til 25-30 procent, hvor den tidligere forventning lå på 20-25 procent. Samtidig præciserer Boozt forventningen til EBIT, der indtil nu har lydt på ‘over 5 procent’, men som lige nu er oplyst til at ligge på 5,5 procent.

Boozt har også fået en hæsblæsende start på andet kvartal, oplyser direktør Hermann Haraldsson:

“Vores momentum fra 2020 er fortsat ind i det nye år, og vi ser, at mange nye kunder fra sidste år fortsætter med at supporte forretningen, understøttet af vores loyale kundebase. Vi er meget tilfredse med at lande et stærkt første kvartal samtidig med, at den positive udvikling er fortsat i starten af april, som var den måned med højest omsætningsvækst i 2020,” udtaler Hermann Haraldsson.

Lempede restriktioner og åbnede fysiske butikker ser derfor heller ikke umiddelbart ud til at påvirke Boozt-salget. Faktisk oplever direktøren en større optimisme hos kunderne, og det smitter særligt af på salget af mode.

“I takt med at Covid-19-restriktionerne bliver lempet i nogle nordiske lande, ser vi en øget optimisme hos vores kunder, der smitter af på salget af mode. På baggrund af et stærkt første kvartal, en god start på den nye sæson og mindre usikkerhed i forhold til udviklingen resten af året er vi komfortable med at løfte vores forventninger til 2021 betragteligt,” siger direktøren.

Foto: Boozt