Omsætningen voksede voldsomt i sidste kvartal af 2020, hvilket får virksomheden til at opjustere forventningerne til indtjeningen i regnskabsåret.

Det er ingen hemmelighed, at pandemiens helt store vindere er onlinebutikkerne, som i store dele – hvis ikke hele – 2020 har oplevet massiv vækst.

Hos onlinegiganten Boozt har man kvartal for kvartal øget både omsætning og indtjening, hvilket har fået virksomheden til at justere resultatet løbende gennem hele året.

Nu er tallene for fjerde kvartal på plads og uden at afsløre for meget endnu, så skriver Boozt i en pressemeddelelse, at de endnu en gang opjusterer indtjeningen efter nogle hæsblæsende sidste måneder af 2020.

Omsætningen voksede med 35,8 procent i fjerde kvartal af 2020, hvilket resulterer i en vækst på 27,3 procent for hele året. Forventningerne til driftsindtjeningen har indtil nu været på 5,5-6,5 procent, men efter fjerde kvartal ligger driftsindtjeningen på 9,9 procent. Dermed ender hele selskabet med en driftsindtjening på 6,7 procent.

Selv om der hele året har været tryk på væksten i Boozt, så har man også formået at udvikle og forny virksomheden. I oktober kom det blandt andet frem, at onlinegiganten ville til at sælge design- og interiørprodukter.

De endelige tal for fjerde kvartal 2020 offentliggøres den 9. februar 2021.

Foto: Boozt