H&M Group har stor succes

Den svenske modekoncern H&M Group har netop offentliggjort et flot årsregnskab, der viser, at 2015 har været et godt år for den svenske virksomhed.  

H&M Group har offentliggjort årsopgørelsen for regnskabsperioden den 1. december 2014 – den 30. november 2015. H&M Group er nu tilgængeligt på 61 forskellige markeder, og salget har haft en flot udvikling for alle koncernens mærker: H&M, H&M Home, Cos, &Other Stories, Weekday, Monki og Cheap Monday.

Koncernens salg inklusiv moms lander på 209,9 mio. svenske kroner mod 176,5 mio. svenske kroner året før. Bruttoresultatet og bruttomargin er på 103,1 mio. svenske kroner mod 89,0 mio. svenske kroner i samme periode året før.

Salgs- og administrationsomkostningerne ender på 76,2 mio. svenske kroner mod 63,4 mio. svenske kroner året før. Resultatet efter de administrative poster er på 27,2 mio. svenske kroner mod 25,8 mio. svenske kroner i samme periode året før.

Virksomhedens egenkapital ender på 58,0 mio. svenske kroner mod 51,5 mio. svenske kroner i 2014. Årets resultat lander på 20,9 mio. svenske kroner mod 19,9 mio. svenske kroner året før.
H&M Group har i 2015 åbnet 413 nye butikker og succesfuldt etableret butikker på fire nye markeder: Indien, Sydafrika, Peru, Taiwan og Macau. Det afspejles i årets resultat, der steg til 20,9 mio. svenske kroner, hvilket er koncernens højeste resultat til dato – og det på trods af den høje dollarkurs.