Det danske ekspres-modebrand Prepair, grundlagt af Lotte Moslund i 2013, har fremlagt sin årsrapport for 2017, som viser et tredoblet årsresultat.
Prepair kan præsentere et frodigt regnskab gældende for perioden fra den 1. januar til den 31. december 2017. Det nyeste regnskab viser en bruttofortjeneste på 3,1 mio. kroner, sammenlignet med 1,8 mio. kroner i forrige regnskabsperiode.
Balancen for selskabet viser en egenkapital på 2,4 mio. kroner mod 1,1 mio. kroner i 2016.
I 2017-regnskabet udgjorde årets resultat før skat 1,9 mio. kroner mod 658 t. kroner i forrige regnskabsår.
Læs også: Zalando går efter 23-30 procent vækst for fjerde år i træk
Efter skat udgjorde årets resultat 1,5 mio. kroner i 2017 – et tredoblet resultat, sammenlignet med årsresultatet for 2016, der endte på 511 t. kroner.
Men hvorfor har Prepair haft så stor succes med regnskabet i 2017?
“Vi er et ekspres-modebrand. Det kan butikkerne rigtig godt lide – at det er os, der tager risikoen i en hård branche. Prepair holder også omkostningerne nede, idet jeg bl.a. selv sidder med både design, salg og konstruktion. Så hvor kommer vores succes fra? Dedikerede medarbejdere, ekspres leveringer, minimeringer af kapitalbindinger for detailbutikkerne, risikovillighed og indkøb tilpasset sæsonerne samt kommercielle styles i høj kvalitet,” udtaler CEO og stifter af Prepair, Lotte Moslund, til TØJ.
Fremadrettet har Prepair planer om at udvide forretningen:
“Vi vil gerne vækste. Lige nu er vi på markedet i Danmark, Norge og Sverige, men vi vil utrolig gerne udvide; have nogle flere agenter på og ekspandere til Tyskland og Holland,” slutter Lotte Moslund.
Prepair er meget tilfreds med årets regnskab. Selskabets aktiviteter består i at drive handel med beklædningsgenstande.