Det nyeste regnskab fra stor, dansk sportstøjsvirksomhed viser en rekordomsætning samt et rekordår med et resultat før finansielle poster på 178 mio. kroner.

I 2017 har Hummel Holding realiseret en samlet omsætning på 1,3 mia. kroner svarende til en omsætningsvækst på 12,2 procent målt i forhold til 2016-niveauet. Det viser sig, at årets konsoliderede omsætning for Hummel Holding er en ny rekord.

”Vi har i 2017 oplevet en tilfredsstillende organisk vækst på over 12 procent fordelt på de knap 30 markeder vi opererer i – og vi er tilfredse med væksten på omsætningen i et yderst konkurrencepræget marked, som vi forventer kun bliver hårdere i årene fremover. For netop at imødekomme denne ‘nye normal’ implementerede vi strategiplanen – Hummel 3.0 – for at sikre, at vi er i konstant udvikling, bliver dygtigere og stadigt mere konkurrencedygtige,” det skriver Hummel i en pressemeddelelse.

Omsætningsvæksten i 2017 kommer blandt andet fra markeder som Norge, Sverige, Spanien, Frankrig, Indien og Tyrkiet, der oplever tocifrede vækstrater. Derudover er der sket en fordobling af Hummels generelle onlinehandel.

Forventninger til 2018
De positive resultater i 2017 har givet Hummel grundlag for yderligere at forvente vækst fremadrettet. I en pressemeddelelse skriver virksomheden, at de er optimistiske for det forestående år, og at det endvidere kan mærkes, hvordan en ny organisering, bestående af tre divisioner/business units og en ny e-commerce afdeling, har givet gode resultater.

”Vi er allerede godt inde i indeværende regnskabsår og kan se, at ordrebeholdningen ligger foran – og vi forventer også i 2018 et positivt løft – uden at jeg dog kan afsløre detaljer,” afrunder Hummel i pressemeddelelsen.

Fokus for Hummel i 2018 vil være på øget vækst digitalt samt B2C og B2B på de førnævnte markeder.


Som medlem kan du, i den nyeste udgave af TØJ, læse et portræt af Hummel, som kaster lys over væksten frem til i dag og fremtidige planer.

Få adgang her.