”Havde vi ikke lavet så godt et resultat sidste år, ville denne krise være faretruende for virksomhedens overlevelse.” Sådan lyder det fra den adm. direktør hos landets største sportsvirksomhed, der nu ser optimistisk på fremtiden.
Der var lutter glade dage hos Sport 24, da 2019 gik på hæld med virksomhedens bedste resultat nogensinde. Regnskabet ligger nu klar og viser en vækst i omsætningen på 11,1 procent, så den lander på 1,13 mia. kroner, mens bundlinjen er mangedoblet fra 0,2 mio. kroner til 23 mio. kroner. Det fortæller sportskæden i en pressemeddelelse.
”Efter 2016, -17 og -18, hvor vi fokuserede på opkøb og integrering af Sportigan, Stadium og 21 Intersport-butikker, var 2019 det første år med normal drift. Alle performede på samme tid, vi fik afstemt varelagrene, og vi blev for alvor landsdækkende og kendt i hele Danmark. Det er præcis sådan, vi skal fungere i fremtiden, ” forklarer adm. direktør i Sport 24, Lars Elsborg, i pressemeddelelsen.
Sport 24 fortsatte den positive stime de første to måneder af 2020, hvor opgørelserne var langt foran det budgetterede resultat. I marts blev sportsvirksomheden dog for alvor ramt af Covid-19 ligesom utallige andre i branchen.
”Vi var på vej mod et nyt rekordår, men da landet lukkede ned, gjorde vores salg det samme. Havde vi ikke lavet så godt et resultat sidste år, ville denne krise være decideret faretruende for virksomhedens overlevelse. Men på grund af det ekstra sul på kroppen i form af likviditet, kommer koncernen igennem denne krise fuld af fortrøstning for fremtiden,” siger Lars Elsborg.
Selv om 2020 i høj grad kommer til at omhandle håndtering af coronakrisens konsekvenser, så er Sport 24 optimistiske for fremtiden. Efter opkøbet af en 133.000 kvadratmeter stor byggegrund igangsætter sportsvirksomheden nu byggeriet af et nyt logistikcenter i Silkeborg.
”Lige nu er vores varer fordelt på intet mindre end seks forskellige lagerlokationer, og det er simpelthen en vækstdræber for os. Muligheden for at tage et stort skridt foran vores konkurrenter ligger lige for os, og nu skal den indfries. Med et topmoderne, fuldautomatisk logistikcenter kan vi agere lynhurtigt og samtidig minimere vores udgifter,” siger Henrik Bruun Jensen, koncernchef i Sport 24, og fortsætter:
”Vi er meget optimistiske om fremtiden. Så snart Danmark igen åbner helt op, får vi uden tvivl travlt igen – både i butikkerne og på webshoppen. Vores kunder har vist os en ekstrem loyalitet, som er en essentiel del af Sport 24s hidtidige og fremtidige succes,” forklarer han.
Foto: Sport 24