Den tyske onlinegigant, der har Bestseller-direktør Anders Holch Povlsen i ejerkredsen, nyder godt af den stadigt stigende interesse for onlineshopping.

I løbet af 2020 blev det ret hurtigt klart, at krisen ville få nogle klare vindere – onlinebutikkerne.

Flere onlineshops – både danske og udenlandske – har gang på gang måttet hævet forventningerne til resultaterne. Det gælder også Zalando, der nu i en pressemeddelelse fortæller, at man efter et godt 1. kvartal af 2021 forventer at præsentere resultater, der ligger over markedets forventninger.

“Den vellykkede gennemførelse af vores platformstrategi tillod os at betjene endnu flere kunder og skabe muligheder for endnu flere partnere midt i et udfordrende miljø for den europæiske modebranche,” siger David Schröder, der er finansdirektør i Zalando, i pressemeddelelsen.

Onlinekæmpen forventer i 1. kvartal af 2021 at øge bruttohandelsomsætningen med mere end 50 procent til mellem 3,13 mia. euro og 3,17 mia. euro. Nettoomsætningen forventes at lande på mellem 2,22 mia. euro og 2,26 mia. euro.

Selskabet oplyser endvidere, at EBIT forventes at lande på mellem 80-100 mio. euro i 1. kvartal af 2021 mod et underskud på omkring 100 mio. euro i samme periode sidste år.

De endelige tal offentliggøres den 6. maj 2021.

Foto: David Schröder, Zalando