Onlinegiganten Zalando vækster i tredje kvartal og forventer at indfri de opjusterede forventninger for 2021.
Tyske Zalando – der har Bestseller-direktør Anders Holch Povlsen i ejerkredsen – kan godt mærke, at verdens økonomier er genåbnet.
For i onlinegigantens kvartalsregnskab for tredje kvartal er der endnu en gang vækst at se. Her er Zalandos GMV vokset med 25,3 procent til 3,1 mia. euro. I samme periode året før var tallet på 2,5 mia. euro. Zalando lander et justeret EBIT på 9,8 mio. euro – og et årsresultat på 8,4 mio. euro.
Dermed ser det ud til, at virksomheden kommer til at indfri de opjusterede forventninger, de meldte ud tidligere på året.
”I løbet af året har vi gjort store fremskridt på tværs af alle vigtige områder af vores strategi, og holdt fokus på vores langsigtede vision om at blive udgangspunktet for mode samt vores 2025-ambition om at opbygge en bæredygtig platform, som omsætter for mere end 30 mia. euro GMV i 2025. Vi ser optimistisk frem mod et 2022 med strategiske initiativer i pipelinen, som vil begejstre både vores kunder og partnere og bringe vores bæredygtighedsagenda videre,” udtaler Robert Gentz, Co-CEO i Zalando, i en pressemeddelelse.
David Schröder, Chief Financial Officer i Zalando, fortsætter:
”Vi er glade for at se vores stærke resultater fortsætte i tredje kvartal – det første kvartal med økonomierne helt genåbnet. På trods af stigende inflation og usikkerheder i forsyningskæden, er vi fortsat sikre på at nå vores opjusterede helårsprognose og ser nu frem til at overraske vores kunder og støtte vores partnere i løbet af Cyber Week og julesæsonen.”