Retail / E-tail

Nyheder, der helt specifikt handler om forretninger eller netbutikker i den danske modebranche, finder du her.

Branchebladet TØJ holder dig opdateret på, hvad der sker inden for både retail og e-tail i modebranchen.

Udlejningsmodel får sit indtog i modebranchen

Noget tyder på, at en ny forretningsmodel er ved at få sit indtog i modebranchen. Flere brands har nemlig inkorporeret udlejning af produkter i forretningen.

Zalando og Postnord præsenterer innovativ løsning

Postnord og den tyske modeplatform Zalando har indgået et samarbejde om privatdrevede afhentnings- og afleveringssteder i Aarhus og København.

VM or die

De katastrofale konsekvenser af at nedprioritere visual merchandising må ikke ignoreres. Når udnyttelsen af den fysiske ramme og præsentationen af produkterne ikke tillægges større betydning, kan man heller ikke forvente salg. 

Dansk webshopgigant tilføjer vintagefund til sortimentet

Den danske webshop Miinto udvider sit udvalg af mode. Fremover vil det være muligt at shoppe eksklusive vintageprodukter i netbutikken.

Den fysiske butik er (stadig) under udvikling – ikke afvikling

Stigende e-handel får ikke verdens største brands til at holde op med at udvikle deres instore-miljøer. Tværtimod synes gentænkningen af den fysiske butik ingen ende at ville tage i bestræbelserne på at give forbrugerne nye engagerende oplevelser. Udfordringen er selvfølgelig at skabe butikker, der giver de besøgende lyst til – før eller siden – at lægge nogle penge hos brandet.

Tøjsalget faldt med 5,1 procent i april

Trods detailsalget steg i februar og marts 2019, så er kurven vendt i april måned. Det er især manglende salg af tøj, der har resulteret i faldet i detailsalget.

Wood Wood åbner sin første butik i London

Med både showrooms og butikker i udlandet fortsætter Wood Wood nu internationaliseringen og åbner sin første butik i hovedstaden hos vores britiske naboer.

Stor svensk modekæde satser på Danmark

I storcenteret Field’s slår den svenske modegigant Lindex dørene op til sin første butik på dansk grund i efteråret 2019.  

E-handelstrends i 2019: Nethandlen fortsætter i vild vækst – er du med? 

Med et e-handelsmarked, der ændrer sig særdeles hurtigt og drastisk, er det vigtigt at holde sig opdateret for at komme et skridt foran sine konkurrenter. 2019 byder på en række af nye trends og tendenser inden for e-handel, som der bør holdes øje med. Her får du de kommercielt vigtigste trends krydret med konkrete cases fra danske e-handelsvindere.

230 deltagere til New Retail Day 2019

12 foredragsholdere gav inspiration til fremtidens detail- og nethandel under den netop afholdte retailkonference, New Retail Day. 

Multibrand-smykkeplatform får kapitalindsprøjtning

Den danske multibrand-platform for smykker The Jewellery Room gør sig klar til kampen om at blive forbrugernes foretrukne smykkedestination med en kapitalindsprøjtning fra to succesfulde forretningsmænd.

Skal Sportmaster sælges?

Rygterne går på, at kapitalfonden Nordic Capital er ved at forberede et muligt salg af den danske sportskæde Sportmaster. Person tæt knyttet til fonden har ingen kommentarer til rygterne.