Retail / E-tail

Black Friday deler vandene i modebranchen

Selvom forbrugerne nyder godt af de nedsatte varer, har den amerikanske udsalgsdag skabt en del røre blandt danske modebrands. TØJ sætter fokus på to brands som har hver deres holdning til Black Friday, trods samme mål for en bæredygtig modeindustri.   

Kæde vil ekspandere med flere hundrede butikker

Stor dansk modekæde har de seneste år åbnet den ene fysiske butik efter den anden, og nu planlægger stifteren at åbne flere hundrede butikker i udlandet.

Lyngby Storcenter åbner modemekka

I dag fejrer Lyngby Storcenter genåbningen af 1. sal, og løfter sløret for de nye modebutikker, der indtager de renoverede kvadratmeter.

Den fysiske butik skal modstå forandring

Budskabet er enkelt: Stop op, og gør som I plejer i den fysiske butik. Lad jer ikke friste af nye tiltag såsom digitale prisskilte, anderledes oplevelsesdesign, kunstneriske butiksvinduer eller 52-tommers touch screen med alle butikkens produkter. Især ikke nu, hvor Amazon og andre store webshops buldrer ind på markedet.

Black Friday kommer igen til at slå alle rekorder

Black Friday vil, ifølge en ny analyse fra FDIH, igen i år slå alle rekorder. Forbrugerne kan nu også glæde sig til endnu to udenlandske udsalgsfænomener, som flere danske webbutikker har valgt at tage til sig.

Flere kanaler giver mere salg

At satse på en omni channel-strategi, med salg både online og offline, er fremtiden. Det er dog langt fra alle, som er kommet med på omni channel-bølgen. En undersøgelse opdeler virksomheder i fire omni channel-arketyper, hvor over halvdelen halter langt bagefter.  

Europas største skokæde fejrer 15 år i Danmark

Fredag den 12. oktober markerer Europas største skokæde ekspansionen på det danske marked. Første butik åbnede i Aarhus, og siden er mange flere kommet til.

Stor københavnsk tøjbutik fokuserer nu udelukkende på herremode

Familien bag forretningen Troelstrup har netop besluttet at lukke dameafdelingen for at sætte fuldt fokus på herretøjet – både instore og online.

Kan du følge med i den teknologiske revolution i detailhandlen?

Detailhandlen drives frem af lige dele teknologisk innovation og digital forbrugeradfærd. Teknologien er spændende, men det er ikke teknologien i sig selv, der giver en masse muligheder, men derimod forbrugernes adfærd. 

Gode råd til en bedre webshop

Det samlede forbrug for dansk e-handel løber i 2018 op i svimlende 133,5 mia. kroner, og mere end halvdelen af danskerne køber tøj, sko og accessories online. Få gode råd til forbedringer af din webshop og følg med i den fremstormende e-handel.  

Mere end halvdelen af danskerne køber tøj online

Den danske e-handel i 2018 vil stige med 23 procent siden sidste år. Tøj, sko og accessories er den type af fysiske produkter, som danskerne bruger flest penge på.

Hvem er de digitale indfødte?

Interessen for de digitale indfødte Z’ere breder sig, fordi de yngste i målgruppen er i de ældste klasser, og de ældste er under uddannelse eller ude på arbejdsmarkedet. Alle taler om de digitale indfødte, men hvem er de, og hvad kendtegner dem?