Retail / E-tail

Dansk herretøjskæde præsenterer ny 2020-strategi

Den frivillige herretøjskæde Mr. sikrer fremtiden for foreningen med en ny 2020-strategi.

Væksten i dansk e-handel vil nå nye højder i 2019

De danske netbutikker kan gå ind i det nye år med optimisme. En ny undersøgelse fra Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, viser, at hver tredje dansker vil handle mere på nettet i 2019 end i 2018. 

Fra storytelling til storyliving

Engang var det god latin at bygge et brand op på en fængende historie og derefter lade kunderne få del i stjernestøvet ved at købe produkter fra brandet. Men efter de sociale mediers indtog, handler de historier, som brands fortæller, ikke længere om brandet, men om kunden. Vi er ikke længere tilskuere, men hovedpersoner.

Kom med til inspirerende retailkonference

Ryk en dag ud af kalenderen og prioriter inspiration og netværk til den mest inspirerende retailkonference i 2019. Som abonnent på TØJ får du rabat på konferencen.

Blandede resultater efter dette års Black Friday

I sidste uge spåede flere analyser dette års Black Friday til at slå alle rekorder. Mens nogle tal overstiger forventningerne, viser andre et fald sammenlignet med sidste års opgørelser. Zalando, DEAS, Nets og DIBS har offentliggjort deres nyeste tal for udsalgsdagen.

Tøjsalg i oktober rykkes til november

Som konsekvens af november måneds mange store udsalgsdage skete der et stort fald i tøjsalget fra september til oktober. Det viser nyligt offentliggjorte tal fra Danmarks Statistik.  Detailomsætningen ligger dog stadig højt, trods de ændrede forbrugsmønstre.

I fremtiden vil vi ikke eje men leje vores garderobe

Vi har allerede set, hvordan andre industrier ændres drastisk som følge af deleøkonomi. Hvis forbrugerne begynder at overveje at leje, som et alternativ til at købe, kan det potentielt ændre hele modeindustrien.

Black Friday deler vandene i modebranchen

Selvom forbrugerne nyder godt af de nedsatte varer, har den amerikanske udsalgsdag skabt en del røre blandt danske modebrands. TØJ sætter fokus på to brands som har hver deres holdning til Black Friday, trods samme mål for en bæredygtig modeindustri.   

Kæde vil ekspandere med flere hundrede butikker

Stor dansk modekæde har de seneste år åbnet den ene fysiske butik efter den anden, og nu planlægger stifteren at åbne flere hundrede butikker i udlandet.

Lyngby Storcenter åbner modemekka

I dag fejrer Lyngby Storcenter genåbningen af 1. sal, og løfter sløret for de nye modebutikker, der indtager de renoverede kvadratmeter.

Den fysiske butik skal modstå forandring

Budskabet er enkelt: Stop op, og gør som I plejer i den fysiske butik. Lad jer ikke friste af nye tiltag såsom digitale prisskilte, anderledes oplevelsesdesign, kunstneriske butiksvinduer eller 52-tommers touch screen med alle butikkens produkter. Især ikke nu, hvor Amazon og andre store webshops buldrer ind på markedet.

Black Friday kommer igen til at slå alle rekorder

Black Friday vil, ifølge en ny analyse fra FDIH, igen i år slå alle rekorder. Forbrugerne kan nu også glæde sig til endnu to udenlandske udsalgsfænomener, som flere danske webbutikker har valgt at tage til sig.