”Vi er overbeviste om, at kombinationen af inspiration, selvstændige brands og et voksende fælleskab kan være med til at etablere fremtidens modeoplevelse,” lyder det fra den adm. direktør bag den nye app Avail.

De seneste globale begivenheder har skubbet til modebranchen og skabt ændringer i forbrugerens krav og den måde, man vælger at shoppe på. Flere forbrugere handler online, og der er blevet rettet opmærksomhed på social- og miljømæssig ansvarlighed.

Det er en tendens, som en ny spiller på markedet har valgt at gribe. Avail er en ny platform, der skal gøre det nemmere at hente inspiration hos værdiskabende modebrands.

Avail samler nemlig en række brands, som dels er anerkendte af Instagram og influencere, men som tilmed alle har fokus på et stærkt værdisæt som for eksempel bæredygtighed, sæsonløshed, unisex, krops positivisme og diversitet.

Der er lige nu 150 særligt udvalgte brands på appen, der alle er selvstændige og repræsenterer deres lokale kultur og et unikt design. Heriblandt danske brands som Stine Goya, Silfen, Item Studio og Aagé.

 

 

Socialt fællesskab og inspiration

Avail ønsker at skabe et socialt fællesskab for modeinteresserede kvinder, som leder efter inspiration til de nyeste trends, brands og items på deres respektive lokale markeder.

”Vi har set en voksende trend i den måde, forbrugeren vælger at shoppe. De foretrækker at finde inspiration fra deres yndlings personligheder, som de kender fra deres miljø eller igennem de sociale medier. Nu får de chancen for at shoppe adskillelige looks og ønskelisten fra deres yndlings profiler direkte via én platform,” forklarer adm direktør hos Avail, Noëmie Haverhals, der fortsætter:

”Vi er overbeviste om, at kombinationen af inspiration, selvstændige brands og et voksende fælleskab kan være med til at etablere fremtidens modeoplevelse.”