Boozt.com lægger nu bastante pengemængder i sportspuljen og satser på det store milliardmarked, der følger med. Konkret tilføjer onlinegiganten 60+ sportsbrands til porteføljen.
Den stigende nethandel sætter konkurrencepræg på markedet, og de fysiske butikker skal løbe stærkt for at følge med. Det spidser endnu mere til nu, hvor én af Nordens største onlineshops, Boozt.com, indtræder på milliardmarkedet inden for sportssegmentet.
Medstifter og CMO hos Boozt.com, Peter G. Jørgensen, fortæller i en pressemeddelelse:
“Vi er i vækst og er glade for at servicere de nordiske forbrugere med det rette udvalg af mærker og lynhurtig levering. Vi ser, at vores kunder i stigende grad vender tilbage, og derfor ser vi et stort potentiale i både at bygge videre på de klassiske kategorier inden for mode.”
Læs også: Ud med de små webbutikker – ind med de store tredjepartsportaler
Boozt kommer til at tilbyde mere end 3.000 produkter fra 60+ sport- og athleisurebrands, og seneste er brands som Adidas og Reebok budt velkommen. Det store udvalg vil give de fysiske butikker kamp til stregen, lyder det fra Peter G. Jørgensen:
”Vi ser det som en naturlig forlængelse af vores forretning, at vi nu bevæger os ind på markedet for athleisure og føjer trenden til vores i forvejen store sortiment af upcoming og etablerede nordiske og internationale brands. Ligesom vi de seneste år har udfordret den fysiske retail på fashion og kosmetik, går vi nu stort ind på sport og udfordrer de fysiske sportskæder. Der er et milliardmarked, og vi vil gøre sport og ahtleisure til et forretningsben i Boozt.”