Nethandlen har generelt haft kronede dage under corona-nedlukningen i Danmark. Boozt er en af de onlineshops, hvor salget er eksploderet og markedsværdien steget markant.

Mens den fysiske detailhandel stadigvæk halter efter sit oprindelige salgsniveau, stormer nethandlen fortsat derudad.

Forleden dag kunne Zalando offentliggøre sine tal for andet kvartal af 2020, hvori det fremgik, at den tyske platform trods krisen har oplevet en vækst i salget på 27,4 procent. Overskuddet er blevet næsten tredoblet og lander på 913 mio. kroner mod 339 mio. kroner i samme periode i 2019.

På baggrund af de gode resultater for andet kvartal har onlineplatformen nu skruet op for forventningerne til det samlede regnskab for 2020, hvor de spår den vil stige med 15-20 procent.

Også onlinegiganten Boozt oplever stor fremgang i salget. Det er særligt netforretningens outletside, Booztlet.com, der er med til at trække salget op – salget er nemlig steget med 175 procent i andet kvartal af 2020. Det skriver Berlingske.

Dog oplever Boozt.com også en markant fremgang. I perioden fra den 11. marts til den 20. juli er netbutikken steget med 89,3 procent i markedsværdi på børsen i Stockholm. Det betyder, at koncernen er gået fra at være to mia. kroner værd til nu er være god for op til 3,9 mia. kroner på lidt over fire måneder.

”Vores marked er hele tiden vokset, men vi havde regnet med en vækst på cirka ti procent om året. Den stigning har coronakrisen været med til at accelerere,” siger Hermann Haraldsson.

Foto: Pixabay