Bruuns Galleri åbner i løbet af efteråret en række nye butikker, samtidig med at de opdaterer nogle af de allerede eksisterende butikker.

Det gode sommervejr har ikke ligefrem trukket kunderne ind i Bruuns Galleri, og antallet af besøgende har været mindre end sidste sommer, hvor vejret var mere gråt. Men Bruuns Galleri er nu klar til at tage imod de shoppeklare kunder til efteråret med en massiv oprustning af nye butikker.

”Vi er kommet nogenlunde igennem den meget varme sommer, men vi har dog kunnet konstatere, at der har været en mindre tilbagegang i antallet af gæster i Bruuns Galleri i forhold til sidste sommer, som jo stort set regnede væk. Så nedgangen er ikke så overraskende. Det positive er, at butikkerne stort set kan melde udsolgt af alt sommertøj. Nu forbereder vi os til at gå efteråret og vinteren i møde, som klart er de tidspunkter på året, hvor vi kan måle flest besøgende og den største omsætning,” fortæller Claus Brændgaard, Center Manager i Bruuns Galleri, i en pressemeddelelse.

I august åbnede Kaufmann sin helt nye herretøjsbutik i Bruuns Galleri, og tøjbrandet Hilfiger har i de seneste uger renoveret deres butik, så de fra slutningen af september kan byde indenfor i et helt nyt butikskoncept.

De nye butikker, som åbner i Bruuns Galleri, er Monki, Wunderwear, Matas Natur og Hotel Chocolat. Butikkerne er en del af en række nye koncepter, som skal tiltrække endnu flere kunder.

Det er en meget bevidst strategi for Bruuns Galleri hele tiden at forny sig og byde nye koncepter velkommende.

”Det er vigtigt, at vi som center hele tiden fornyer os med opdaterede butikker og nye spændende koncepter, som for eksempel Hotel Chocolat, Monki og Matas Natur. Det synes jeg, at vi er lykkedes fint med i de 15 år, vi har eksisteret. Det er på mange måder et helt andet center, man besøger i dag, end da vi åbnede i 2003,” påpeger Claus Brændgaard.