Skokoncernen Ecco åbner virksomhedens første butik i Delhi i Indien og har yderligere to butikker i støbeskeen.
Det går godt for den danske skokoncern Ecco. For blot et par måneder siden kunne skokoncernen fremlægge sit bedste regnskab nogensinde. Nu åbner Ecco sin første butik i Indien. Det oplyser skokoncernen i en pressemeddelelse.
Trods et udfordrende indisk retailmarked har Ecco identificeret et potentiale, lyder det.
”Vi ser en stærk efterspørgsel fra kunder, som ved, hvad du vil have, og som værdsætter den kvalitet og konsistente brandoplevelser, de får fra Ecco,” udtaler adm. direktør i Ecco, Steen Borgholm, og fortsætter:
”Vi arbejder kontinuerligt på at forstå vores kunder bedre, og vi håber at blive i stand til at formidle vores ansattes passion og vores bandhistorie til dem.”
Butikken, der er en konceptbutik og ligger i Delhis største shoppingcenter, Gurgaon Ambience Shopping Mall, er den første af i alt tre butikker. De to næste butikker vil ligeledes være konceptbutikker og skal ligge i Pune og i det nordlige Mumbai. I begyndelsen af 2020 vil det også blive muligt for de indiske kunder at købe Ecco-sko online.