Fredag den 12. oktober markerer Europas største skokæde ekspansionen på det danske marked. Første butik åbnede i Aarhus, og siden er mange flere kommet til.

Den over 100 år gamle skokæde Deichmann introducerede sit koncept i Danmark i 2003 i Aarhus, og har i dag 29 butikker fordelt over hele landet. Skokæden kan nu fejre 15-års jubilæum og håber på fortsat at kunne ekspandere på det danske marked.

”Vi har nået en milemæl i Deichmanns Danmarks historie, og danskerne har taget utrolig godt imod os og vores Rack Room-koncept, hvor alle sko står fremme og er let tilgængelige for kunden. Målet for de næste 15 år er fortsat at åbne flere butikker og skabe flere arbejdspladser,” fortæller Julia Schmitz, Managing Director i Skandinavien, i en pressemeddelelse.

Læs også: Ny dansk topleder i europæisk skokæde

Deichmann er gået fra at være en lille skomagerbutik i Tyskland, til at være markedsleder på det europæiske skomarked. Deichmann har en onlineshop, butikker i 26 lande og har generelt stort fokus på omni channel.

Hvert år præsenterer Deichmann kunderne for 2.400 nye skomodeller, både gennem eget private label, såsom mærkerne Graceland og 5th Avenue, og internationale brands som Nike og Adidas.

Siden 1913 er Deichmann blevet i familien, hvor det i dag er tredje generation , der styrer virksomheden.