Kan et stormagasin med 150 år på bagen vise vejen for alle andre? For første gang i sin lange historie har Magasin du Nord valgt at investere i et brand.

Investeringen er sket i brillefirmaet MessyWeekend, der med et stort fokus på bæredygtighed, gode materialer og flot design har skabt god vækst. Ifølge Magasin er det kun den første investering.

Til Børsen fortæller Peter Fabricius, adm. direktør i Magasin du Nord:

“Jeg har længe tænkt, at Magasin skulle udvides, og der skulle ske nogle forandringer. Vi har løbende været i kontakt med virksomheder, som har haft vækstpotentiale, hvor vi med de gamle ejere ikke gjorde noget ved det. Nu er vi private (efter ejerskifte i 2021, red.) og kan disponere, som vi vil, og derfor gør vi det,”

Ifølge direktøren var det vigtigt først at gennemføre et tilbagekøb af Magasins ejendomme i 2022, hvorefter der nu kan investeres i andre virksomheder. Magasin forstår at flytte sig med tiden og skubber hele tiden til grænsen for, hvad et stormagasin kan tilbyde. Målet er altid at være relevant for kunderne og sikre, at varer og services matcher kundernes ønsker. Intet er overladt til tilfældighederne, og ingen barre er for høj.

Du kan høre mere på konferencen New Retail Day 2023, når adm. direktør i Magasin, Peter Fabricius, løfter sløret for, hvordan det lykkes at holde tempoet oppe på forandringerne og sikre relevans i foranderlige tider. Oplev i alt 10 professionelle aktører, når årets mest inspirerende konference afvikles den 25. + 27. april 2023.

Læs mere om retailkonferencen her.