Fredag den 13. maj fik en ny butik luft under vingerne i Københavns Lufthavn. Navnet er Gatezero, og butikken er målrettet mod de unge luksusforbrugere.
Mode, design, livsstil og kultur er kendetegnende for det globale multibrand-koncept Highsnobiety, som lige har åbnet sin første permanente butik i Københavns Lufthavn i samarbejde med Gebr. Heinemann. Butikken ligger side om side med andre luksusbrands som Burberry og Gucci, hvilket passer godt til Highsnobiety, som i samarbejde med Gebr. Heinemann har udviklet et nytænkende luksuskoncept under navnet Gatezero. At København er valgt som første destination, er ikke tilfældigt.
“Med Highsnobiety Gatezero tror vi på at kunne tale direkte til de unge og modebevidste forbrugere, som netop København er kendt for at have. Gennem vores digitale kanaler og innovative butik ønsker vi desuden at skabe en banebrydende detailoplevelse, som kan konkurrere med verdens førende multi-brand butikker,” fortæller Simon Weisskopf, Co-MD for Gatezero og VP for Business Development hos Highsnobiety, i en pressemeddelelse.
Nøje udvalgt luksus
Highsnobiety har med sin sans for ung luksusmode udvalgt en række af sine yndlingsmærker og produkter til butikken i København, og Gatezero kommer således til at byde på internationale luksusmærker som Acne Studios, Balenciaga, Bottega Veneta, Comme des Garçons, J.W. Anderson, Gucci og Maison Margiela foruden mange andre. Herudover kan de unge luksusforbrugere købe en række limited Highsnobiety-produkter, som kun kan købes i den nye butik i Københavns Lufthavn. Priserne i butikken kommer til at ligge mellem 200-8.000 kroner.
“På et tidspunkt, hvor den yngre generation hurtigt er ved at blive den største andel af rejsende i Københavns Lufthavn, er vi meget bevidste om at kunne tilbyde butikker, der taler direkte til den unge forbruger. Med Highsnobiety Gatezero får vi nu en unik og innovativ multibrand-butik med brands, som netop taler direkte til de unge rejsende. Vi er stolte af, at Highsnobiety og Gebr. Heinemann har valgt lige netop Københavns Lufthavn og vi glæder os til at invitere passagererne indenfor i denne innovative butik, som skubber lidt til grænserne for, hvad vi normalt ser i en lufthavn,” siger Michael Clausen, Senior Director Airport Sales & Negotiations.
Highsnobiety, som blev grundlagt i 2005, er et digitalt medie- og konsulentfirma, som arbejder i krydsfeltet mellem kultur, stil, kunst, design og teknologi. Highsnobiety åbnede sin første pop-up butik under konceptet Gatezero i november 2021 i lufthavnen i Zürich, og den blev en stor succes. Herefter gik Highsnobiety sammen med Gebr. Heinemann, som er en af verdens mest erfarne virksomheder inden for travel retail, og formålet med samarbejdet har været at skalere pop-up butikken op til et mere internationalt format, som kunderne nu kan se resultatet af i Københavns Lufthavn.
De næste tre globale butikker forventes at åbne i løbet af 2022.
Foto: Highsnobiety