Det samlede forbrug for dansk e-handel løber i 2018 op i svimlende 133,5 mia. kroner, og mere end halvdelen af danskerne køber tøj, sko og accessories online. Få gode råd til forbedringer af din webshop og følg med i den fremstormende e-handel.  

De danske forbrugere bliver stadigt gladere for at shoppe online. E-handlen vil således stige 23 procent i 2018 sammenlignet med det samlede forbrug for e-handel i 2017, og de danske forbrugere er især vilde med at købe beklædning online.

Tal fra DIBS viser, at 54 procent af danskerne køber tøj, sko og accesories online. Den fremstormende e-handel gør det vigtigere at ruste sin webshop til de mange onlinehandlende kunder.

 

Tips til en forbedret webshop

Vil du opnå succes med e-handlen? DIBS har udarbejdet fem tips til, hvordan webshoppen kan optimeres, gøre livet lettere for kunderne og medføre bedre resultater.

 

Mobile first

Over halvdelen af forbrugerne handler mobilt, og de stiller høje krav til den enkelte mobile shoppeoplevelse. Det er derfor vigtigt at mobiloptimere sit website. Dertil kommer, at Google fremadrettet indekserer mobile versioner først i søgeresultaterne.

 

Gem kundernes kortoplysninger

Gør livet lettere for kunderne ved at gemme deres kortoplysninger. På den måde kan de hurtigt og nemt foretage deres køb. 42 procent foretrækker nemlig at slippe for at indtaste kortoplysninger, når de shopper online.

 

Vær gennemsigtig

Tydeliggør for kunderne, hvad varens samlede pris er. De må ikke først opdage fragtomkostningerne ved kassen. Den primære årsag til, at forbrugerne afbryder køb, er nemlig, at prisen inklusiv levering er for høj

 

Tag kampen op med udlandet

Det kan være svært at konkurrere med udenlandske webshops på pris. Budskabet er derfor at konkurrere på god kundeservice og kreative produkter. Tilbyd den kundeoplevelse, som kunderne ikke får med i købet, når de handler på for eksempel Wish.

 

Tænk kreativt – tænk abonnement

Forbrugerne er vilde med abonnementsordninger, og meget tyder på, at fænomenet kun bliver større i fremtiden. 42 procent har eller har haft et abonnement på TV-streaming, mens 13 procent har abonneret på mad. Vær kreativ og rid med på abonnementsbølgen.

 

Vil du læse den fulde analyse fra DIBS, kan du finde den her.