Der er mange gode kilder til information om global, europæisk, nordisk og dansk nethandel samt omni channel-forbrugeradfærd. Denne artikel giver dig adgang til et udtaget kapitel fra bogen Total Retail, som stiller skarpt på, hvor du kan finde de absolut bedste data om nethandel.
FDIH, DIBS, Nets, Post Nord, Dansk Erhverv, Danmarks Statistik og Euromonitor er nogle af dem, der oftest refereres til, når man søger gode kilder til information inden for nethandel. Hver kilde har hver sin opgørelsesmetode, og der er derfor ikke enighed om total nethandel eller fordeling på kategorier, forventet vækstpotentiale og så videre.
Denne uenighed er man nødt til at parkere og enten bruge flere kilder, og dermed få en samlet fornemmelse af nethandlens størrelse og potentiale, eller blot holde sig til en fast kilde, og dermed være sikker på, at opgørelsesmetoden er den samme over tid, hvilket giver væksttal en større validitet.
Vil du blive klogere på, hvor du finder du bedste data om nethandel, så din virksomhed kan brillere i onlineuniverset? Så kan du downloade det udvalgte kapitel her.
Få fat i hele den nye bog her.